Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gös fiske i Ralången!
Collapse
X
-
Nu har man blivit kändis ända ner till Australien på andra sidan jordklotet!
http://www.realsreels.com/Dreamtrips/DreamTripMorrumRiver.html
Ägaren till hemsidan är samma karl som var med i årets Napp och Nytt 2019.
Trevlig karl!Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inläggNu har man blivit kändis ända ner till Australien på andra sidan jordklotet!
http://www.realsreels.com/Dreamtrips/DreamTripMorrumRiver.html
Ägaren till hemsidan är samma karl som var med i årets Napp och Nytt 2019.
Trevlig karl!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Zulan333 Visa inläggOkey, då skriver jag här då. För tillfället har jag inte så jätte många frågor än typ behöver man vara så jätte specifik med hur långt bort betet är från båten när man trollar? Jag vet att om betet är för nära skräms fisken.
Skitfiske!Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
Gör så! Aldig mer än 20-30 m. Har du för mycket lina så lyfts linan av vattnet och då får du inget bra mothugg. Nylonlinan är töjbar om du har för mycket lina ute så 20-30 m där också. Variera hastigheten när du kör och svänger.
Skitfiske!
när jag kör där vid ”hot spotten” ska jag liksom köra inom det området fram och tillbaka eller ska jag vara köra runt i djupare delen av sjön. Dendär ”hot spotten” värkar också ha någon slags djupkant där man kanske får see up lite. Fiskeintresserad kompis, nja har inga här. Jag är ju egentligen från Stockholm så får bli farsan. Han är också fiskeintresserad till viss grad men inte lika mycket som jag!
Aa precis, gäddor är luriga och de är inte lika petiga som gösar när det kommer till plats så de kanske befinner sig på en helt annan del av sjön. Aa det är riktigt varmt så vette fan hur jag ska göra men får väl dra ut och testa ändå liksom.
Rökt kött gillar jag , fisk är väl säkert gott det med. Hur man röker dock vet varken jag eller farsan hur man gör(tror jag iaf) men till och börja med så måste jag fånga min första gös också. Vad ska det vara för storlek på en matgös?
köpa också detdär rapala original i färgerna du skrev om, hur djupt går det?
jag har ju rot drag i Ralången med hi-lo men inget botten än. Dock så kan man känna hur betet typ fastnar/ skakar och när man drar up så är det massa brunt skit och typ strån på kroken.
Kommentera
-
Jag glömde svara på varför jag flyttade. Jag började på Högskolan i Luleå som det hette då men numera heter det Luleås tekniska universitet.
Under tiden så träffade jag min blivande och nuvarande fru och sedan blev jag kvar.
Vi slipper plågan som ni har där nere och det är vildsvinen.
Däremot så har vi nalle Puh här uppe. Här var jag ca 60 m från nalle.
Visst är nalle söt??? Allt gick bra! : )Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inläggJag glömde svara på varför jag flyttade. Jag började på Högskolan i Luleå som det hette då men numera heter det Luleås tekniska universitet.
Under tiden så träffade jag min blivande och nuvarande fru och sedan blev jag kvar.
Vi slipper plågan som ni har där nere och det är vildsvinen.
Däremot så har vi nalle Puh här uppe. Här var jag ca 60 m från nalle.
Visst är nalle söt??? Allt gick bra! : )
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Zulan333 Visa inläggjaa du alltså vet inte vad som är värst. Båda är ju ”farliga” men till skillnad från björn så kan man(lagligt iaf) käka vildsvin
Det går att äta björnkött också och det måste trikintestas precis som vildsvin.
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
Visst är nalle söt?
Det går att äta björnkött också och det måste trikintestas precis som vildsvin.
och vad ska det vara för storlek på en matgös?
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baljones, 2010-04-14, 11:15
|
14 svar
8 157 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av lsjonsson