Gös fiske i Ralången! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös fiske i Ralången!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Zulan333 Visa inlägg

Och hur tänkte du att jag ska ta mig från Thailand till Sverige bara så där hahahaha nej men som jag sa så kommer jag hem från resan på lördag och som tidigast så är jag på landet veckan efter då min pappas semester är över :.(
    Chatra ett flyg själv o flyg hem för att fiska. ; ) : )

Skolan börjar väl snart också? Gymnasiet?
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

Chatra ett flyg själv o flyg hem för att fiska. ; ) : )

Skolan börjar väl snart också? Gymnasiet?
      hade fan velat göra det även fast det är riktigt kul här, varmt och god mat. Yep första året i gymnasiet, ska gå ekonomi på Viktor Rydberg odenplan
      Börjar den 21

Kommentera

hade fan velat göra det även fast det är riktigt kul här, varmt och god mat. Yep första året i gymnasiet, ska gå ekonomi på Viktor Rydberg odenplan
        Börjar den 21
        Gör det då! Det är varmt här också! I alla fall i Kalix.Neråt i landet har det bara regnat o blåst.
        va 17! Ska du bli en NOLLÅTTA av yngling??? : )
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Gör det då! Det är varmt här också! I alla fall i Kalix.Neråt i landet har det bara regnat o blåst.
          va 17! Ska du bli en NOLLÅTTA av yngling??? : )
          Näe jag e 07 haha. Nja jag skulle nog säga att det är snäppet varmare här, just nu har vi ca 35 grader i skuggan

Kommentera

Näe jag e 07 haha. Nja jag skulle nog säga att det är snäppet varmare här, just nu har vi ca 35 grader i skuggan
            Ha ha ha!"
            Det vet i tusan! Vi hade +39,7 i solen igår och det var åt helsike för varmt för mig o hundarna som jag är hundvakt på dagarna. : (

/Stefan

Kommentera

Ha ha ha!"
              Det vet i tusan! Vi hade +39,7 i solen igår och det var åt helsike för varmt för mig o hundarna som jag är hundvakt på dagarna. : (
              hej på dig!
              har varit ute och fiskat ett par gånger men jag har inte fångat ett ända jävla skit. Skulle du på en karta(alltså på en Google maps karta typ) kunna markera vart dedär hygget är, jag hittar inte den. Det har vuxit igen helt. Visst på vissa ställen finns det ganska unga träd och typ äng men jag har inte fånget något där alls, där jag försökt iaf. Jag har testat längst med vasskanter efter gädda(vilket jag helst vill ha men tar gös också) men inte ett ända skit. Jag har tyvär inte kunnat köra så
              mycket dragrodd då min motor inte klarar av att köra i så
              pass låg fart och att ro blir jävligt jobbigt riktigt snabbt, speciellt när vinden håller på. Jag har försökt hitta struktur på djupet som jag fått som tips av andra gäddfiskare men det är ganska så svårt utan ekolod. Ska ut imorgon igen tror jag.

mvh

Kommentera

hej på dig!
                har varit ute och fiskat ett par gånger men jag har inte fångat ett ända jävla skit. Skulle du på en karta(alltså på en Google maps karta typ) kunna markera vart dedär hygget är, jag hittar inte den. Det har vuxit igen helt. Visst på vissa ställen finns det ganska unga träd och typ äng men jag har inte fånget något där alls, där jag försökt iaf. Jag har testat längst med vasskanter efter gädda(vilket jag helst vill ha men tar gös också) men inte ett ända skit. Jag har tyvär inte kunnat köra så
                mycket dragrodd då min motor inte klarar av att köra i så
                pass låg fart och att ro blir jävligt jobbigt riktigt snabbt, speciellt när vinden håller på. Jag har försökt hitta struktur på djupet som jag fått som tips av andra gäddfiskare men det är ganska så svårt utan ekolod. Ska ut imorgon igen tror jag.

mvh
                Hej,

Här ungefär där jag har markerat hygge. Då gick det ända ner till stranden men det har väl vuxit igen nu.
                Man brukar ju kunna se skillnad på gammal vegetation och ny på hygge. Östra sidan sjön.
                Hur går det med studierna yngling? Sköter du dig eller är du bara ute o jaga brudar? : )
                Click image for larger version  Name:	Ralången hygge.jpg Views:	0 Size:	266,1 KB ID:	2629492

/Stefan

Kommentera

Mellan masten och jakttornet är mitten av djupet.
                  Vi har fått alla gösar i det området.
                  Går du in nära land får man bara gäddor, minst 2,5-3m djup brukar vi hålla oss på. Det har nog varit bättre mot jakttornet än mot andra sidan (masten). och mer norr om (mot tranås) än mot söder (Eksjö).
                  Men det känns som att det är väldigt lite gös kvar i sjön tyvärr.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hepper2 Visa inlägg
                    Mellan masten och jakttornet är mitten av djupet.
                    Vi har fått alla gösar i det området.
                    Går du in nära land får man bara gäddor, minst 2,5-3m djup brukar vi hålla oss på. Det har nog varit bättre mot jakttornet än mot andra sidan (masten). och mer norr om (mot tranås) än mot söder (Eksjö).
                    Men det känns som att det är väldigt lite gös kvar i sjön tyvärr.
                    Ja, det stod ett jakttorn på hygget vid min tid också, men jag misstänker att dom har byggt ett nytt torn sedan jag lämnade bygden för 34 år sedan.
                    Var man riktigt observant innan slyn hade vuxit upp så kunde man se rådjur och älgar ute på hygget. Råbockarna skällde under brunsttiden.

/Stefan

Kommentera

Hej,

Här ungefär där jag har markerat hygge. Då gick det ända ner till stranden men det har väl vuxit igen nu.
                      Man brukar ju kunna se skillnad på gammal vegetation och ny på hygge. Östra sidan sjön.
                      Hur går det med studierna yngling? Sköter du dig eller är du bara ute o jaga brudar? : )
                      Click image for larger version Name:	Ralången hygge.jpg Views:	0 Size:	266,1 KB ID:	2629492

fan tog dig ett tag att svara, blev nästan lite orolig. Men vik jakt tornet har jag varit ett par gånger och kastat. Tycker inte direkt att det ser ut som nå jakt torn men visst. Ser mer ut som nå fågelskådar grej. Fick inte ett skit.

ja du både och skulle jag påstå. Har alltid varit bra i skolan. Det är ju fest ganska så ofta nu och jag brukar gå lite då och då men inte allt för ofta.

Jag har liksom försökt hitta hygget genom att kolla på vegetationen men det kan fan inte ha varit nå stort hygge.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baljones, 2010-04-14, 11:15
                      14 svar
                      8 156 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
                      106 svar
                      10 719 visningar
                      0 gillar