Gös fiske i Ralången! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös fiske i Ralången!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Zulan333 Visa inlägg
    Alltså finns inte så mycket att göra hemma just nu så spel är typ det ända speciellt när man är sjuk.

ja sommarlov får jag på måndag, men vi kommer ha någon grillning på tisdag med klassen som är frivillig vilket jag kommer gå på fast jag har inte haft skola i snart 1 vecka. Denhär veckan vart bara massa slöseri på tid, och så var jag på landet i 3 dagar.

alltså jag tröttnar väldigt snabbt efter ett tag( typ 3-4 av ingenting). Sen så har ju jag massa annat att göra där, bla hjälpa farsan med altanen osv. Nu när jag tänker på det har det gått mer än en vecka sedan jag sist fick något. Och sist jag fiskade var i torsdags och sist jag fick någon var den en micro borre
    Det finns mer att göra hemma som sjukling. Du kan t. ex. slipa krokarna på vobbler o spinnare så har du större chans att kroka fisken när den nappar. Är du slö så köper du nya krokar o byter ut dom. Det finns ju blanka krokar o bronzerade krokar och jag anser att dom bronzerade krokarna är bättre.

Menar du 3-4 tim? Så är det när man är äldsta barnet hemma? då brukar man få hjälpa farsan med ditt o datt.

Krya på dig pöjk!
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

Det finns mer att göra hemma som sjukling. Du kan t. ex. slipa krokarna på vobbler o spinnare så har du större chans att kroka fisken när den nappar. Är du slö så köper du nya krokar o byter ut dom. Det finns ju blanka krokar o bronzerade krokar och jag anser att dom bronzerade krokarna är bättre.

Menar du 3-4 tim? Så är det när man är äldsta barnet hemma? då brukar man få hjälpa farsan med ditt o datt.

Krya på dig pöjk!
      idag mår jag bättre!
      brukar göra det lite då och då fast slipade krokarna sist förra veckan. Jag tycker att bkk fangs är väldigt bra krokar. Nja alltså jag tröttar på att fiska efter 3-4timmar av ingen aktion.
      Aa jag måste hjälpa till med precis allt haha

Kommentera

idag mår jag bättre!
        brukar göra det lite då och då fast slipade krokarna sist förra veckan. Jag tycker att bkk fangs är väldigt bra krokar. Nja alltså jag tröttar på att fiska efter 3-4timmar av ingen aktion.
        Aa jag måste hjälpa till med precis allt haha
        Se där ja! Då sitter du snart i båten igen och är bakom flötet! ; ) : )
        Det måste finnas lite tjurskallighet innanför pannbenet på dig pöjk också.
        Jag känner igen det där.
        Äldsta banet o pojk då får man göra både det ena och det andra. : (
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Ja, vi har det mesta här uppe och nära till Finland också. Drygt 5 mil till Tornio, Finland. Lite längre till Norge. Lite Midnattsol har vi nere vid kusten också.
          Har du midnattsol nere i din håla??? : )

Försjön som är en källsjö till Vrangsjön. Är svårfiskad o djup om man inte har ekolod så att man ser botten och ev. grundtoppar.
          Vrangsjön fin abborre.
          Noen är också svårfiskad o fin abborre och det finns säkert fin gädda där också. Den är djup.
          Sedan har du Flisby- o Anebysjön söder om Aneby. Både gös o gädda.

Nej, det är inte normalt för en vobbler.
          Kan linan har fastanat runt kroken när du kastade ut den? Konstigt i så fall. Prova att ha dom bakom båten så att du ser vobblerna. Typ 2-3 m.

Nej, jag fiskar inte så mycket numera efter det att jag fick steloperera v fotled. Strandkanten efter älven är väldigt stening.
          Det är ett helt annat fiske än att fiska i en insjö jäömfört med Kalix älv. Jag har aldrig haft så mycket bottennapp och förlorat så mycket drag som här uppe. : (

Hej
          vet du hur Vrangsjön är att fiska i. Om jag minns rätt läste jag att den kunde vara bra fiskesjö efter abborre. Det kanske var ett tidigare inlägg från dig?

Kommentera

Ursprungligen postat av Hepper2 Visa inlägg

Hej
            vet du hur Vrangsjön är att fiska i. Om jag minns rätt läste jag att den kunde vara bra fiskesjö efter abborre. Det kanske var ett tidigare inlägg från dig?
            Hej,

Man får leta efter storabborrarna över hela sjön. Dom rör sig kors och tvärs i sjön. Ibland finns dom mitt ute i sjön ibland 100-200 m från stranden.
            Jag har fått 7 över 1 kg i sjön och många, väldigt många mellan 3-8 hg på både mete och spinnare. Mepps med gummifisk fungerade väldigt bra i sjön.

Hur det är med båtuthyrning i sjön vet jag inte. Fiskekort ja.
            Jag hittar inget tele.nr. till von Malmborgs men dom bor i herrgården.
            Vilka fler som bor runt sjön vet jag inte.
            Senast ändrad av lsjonsson; 2023-06-19, 05:34.

/Stefan

Kommentera

Okej
              vi har båt. Kan vara värt att testa den i sommar då.
              Lite trolling på Ralången kommer det nog bli med.

Kommentera

Se där ja! Då sitter du snart i båten igen och är bakom flötet! ; ) : )
                Det måste finnas lite tjurskallighet innanför pannbenet på dig pöjk också.
                Jag känner igen det där.
                Äldsta banet o pojk då får man göra både det ena och det andra. : (
                tjena!
                jag vart sjuk ganska så länge men nu är jag tillbaka. Dock så blir det förmodligen inget fiske då vi ska fira midsommar i Stockholm.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hepper2 Visa inlägg
                  Okej
                  vi har båt. Kan vara värt att testa den i sommar då.
                  Lite trolling på Ralången kommer det nog bli med.
                  Hej,

Ok! Kan nog vara svårt med båtramp där.

När jag fiskade där så var det inbgen som nyttjade motor i sjön.

Ok!

Skitfiske! : )

/Stefan

Kommentera

tjena!
                    jag vart sjuk ganska så länge men nu är jag tillbaka. Dock så blir det förmodligen inget fiske då vi ska fira midsommar i Stockholm.
                    Det måste ha varit en jäkla förkylning med svår feber.

Det är väl inget att ha i Nollåttatträsket.
                    Bara trängas med Tokholmare!

/Stefan

Kommentera

tjena!
                      Jo, kräv MBL-förhandling med dina föräldrar så att du inte blir tvingad till att följa med mot din vilja!

Senast ändrad av lsjonsson; 2023-06-21, 20:18.

/Stefan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baljones, 2010-04-14, 11:15
                      14 svar
                      8 157 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
                      106 svar
                      10 719 visningar
                      0 gillar