Gös fiske i Ralången! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös fiske i Ralången!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• lsjonsson
    replied

Ursprungligen postat av Zulan333 Visa inlägg

hej på dig!
    har varit ute och fiskat ett par gånger men jag har inte fångat ett ända jävla skit. Skulle du på en karta(alltså på en Google maps karta typ) kunna markera vart dedär hygget är, jag hittar inte den. Det har vuxit igen helt. Visst på vissa ställen finns det ganska unga träd och typ äng men jag har inte fånget något där alls, där jag försökt iaf. Jag har testat längst med vasskanter efter gädda(vilket jag helst vill ha men tar gös också) men inte ett ända skit. Jag har tyvär inte kunnat köra så
    mycket dragrodd då min motor inte klarar av att köra i så
    pass låg fart och att ro blir jävligt jobbigt riktigt snabbt, speciellt när vinden håller på. Jag har försökt hitta struktur på djupet som jag fått som tips av andra gäddfiskare men det är ganska så svårt utan ekolod. Ska ut imorgon igen tror jag.

mvh
    Hej,

Här ungefär där jag har markerat hygge. Då gick det ända ner till stranden men det har väl vuxit igen nu.
    Man brukar ju kunna se skillnad på gammal vegetation och ny på hygge. Östra sidan sjön.
    Hur går det med studierna yngling? Sköter du dig eller är du bara ute o jaga brudar? : )
    Click image for larger version  Name:	Ralången hygge.jpg Views:	0 Size:	266,1 KB ID:	2629492

Lämna en kommentar:

• Zulan333
    replied
    Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

Ha ha ha!"
    Det vet i tusan! Vi hade +39,7 i solen igår och det var åt helsike för varmt för mig o hundarna som jag är hundvakt på dagarna. : (
    hej på dig!
    har varit ute och fiskat ett par gånger men jag har inte fångat ett ända jävla skit. Skulle du på en karta(alltså på en Google maps karta typ) kunna markera vart dedär hygget är, jag hittar inte den. Det har vuxit igen helt. Visst på vissa ställen finns det ganska unga träd och typ äng men jag har inte fånget något där alls, där jag försökt iaf. Jag har testat längst med vasskanter efter gädda(vilket jag helst vill ha men tar gös också) men inte ett ända skit. Jag har tyvär inte kunnat köra så
    mycket dragrodd då min motor inte klarar av att köra i så
    pass låg fart och att ro blir jävligt jobbigt riktigt snabbt, speciellt när vinden håller på. Jag har försökt hitta struktur på djupet som jag fått som tips av andra gäddfiskare men det är ganska så svårt utan ekolod. Ska ut imorgon igen tror jag.

mvh

Lämna en kommentar:

• lsjonsson
    replied

Näe jag e 07 haha. Nja jag skulle nog säga att det är snäppet varmare här, just nu har vi ca 35 grader i skuggan
    Ha ha ha!"
    Det vet i tusan! Vi hade +39,7 i solen igår och det var åt helsike för varmt för mig o hundarna som jag är hundvakt på dagarna. : (

Lämna en kommentar:

• Zulan333
    replied

Gör det då! Det är varmt här också! I alla fall i Kalix.Neråt i landet har det bara regnat o blåst.
    va 17! Ska du bli en NOLLÅTTA av yngling??? : )
    Näe jag e 07 haha. Nja jag skulle nog säga att det är snäppet varmare här, just nu har vi ca 35 grader i skuggan

Lämna en kommentar:

• lsjonsson
    replied
    hade fan velat göra det även fast det är riktigt kul här, varmt och god mat. Yep första året i gymnasiet, ska gå ekonomi på Viktor Rydberg odenplan
    Börjar den 21
    Gör det då! Det är varmt här också! I alla fall i Kalix.Neråt i landet har det bara regnat o blåst.
    va 17! Ska du bli en NOLLÅTTA av yngling??? : )

Lämna en kommentar:

• Zulan333
    replied

Chatra ett flyg själv o flyg hem för att fiska. ; ) : )

Skolan börjar väl snart också? Gymnasiet?
    hade fan velat göra det även fast det är riktigt kul här, varmt och god mat. Yep första året i gymnasiet, ska gå ekonomi på Viktor Rydberg odenplan
    Börjar den 21

Lämna en kommentar:

• lsjonsson
    replied

Och hur tänkte du att jag ska ta mig från Thailand till Sverige bara så där hahahaha nej men som jag sa så kommer jag hem från resan på lördag och som tidigast så är jag på landet veckan efter då min pappas semester är över :.(
    Chatra ett flyg själv o flyg hem för att fiska. ; ) : )

Skolan börjar väl snart också? Gymnasiet?

Lämna en kommentar:

• Zulan333
    replied

Det är bara att du tar med dig nog med kläder o mat och fiskar hela natten till imorgon bitti.
    Det är bara att mala på och inte kasta in handduken efter någon timme.
    Visa mig nu vad du går för!
    Och hur tänkte du att jag ska ta mig från Thailand till Sverige bara så där hahahaha nej men som jag sa så kommer jag hem från resan på lördag och som tidigast så är jag på landet veckan efter då min pappas semester är över :.(

Lämna en kommentar:

• lsjonsson
    replied
    Fan det måste ju vara drömfiske i Ralången nu efter stormen… är dock inte hemma förens lördag
    Det är bara att du tar med dig nog med kläder o mat och fiskar hela natten till imorgon bitti.
    Det är bara att mala på och inte kasta in handduken efter någon timme.
    Visa mig nu vad du går för!

Lämna en kommentar:

• Zulan333
    replied
    Fan det måste ju vara drömfiske i Ralången nu efter stormen… är dock inte hemma förens lördag

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av baljones, 2010-04-14, 11:15
14 svar
8 194 visningar
0 gillar
Senaste inlägg lsjonsson  
Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
106 svar
10 736 visningar
0 gillar