Islossning runt Jönköping - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Islossning runt Jönköping

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vad gäller Munksjön så är det endast is kvar nere i södra delen av sjön men om 2-3 dagar så är den med största sannolikhet 100% isfri!

//Daniel
    Team Highland Sportfishing

Kommentera

Åkte förbi några mindre sjöar idag. Ingen öppen om det inte var strömt, men det ser inte ut att vara långt kvar nu.
      Team El-Ge Småland
      http://nizzeofredde.blogspot.com

Kommentera

får bli att åka till munksjön i helgen då

Kommentera

Var en sväng nere vid Munksjön idag men fy det blev inte många kast. Måste ha lite go miljö när jag fiskar. Tutande ambulanser, skitlukt från reningsverket och sjuk fisk, en rykande pappersfabrik när man lyfter huvudet framåt. Nej fyfan, nu måste resten av sjöarna runt Jönköping släppa snart tycker jag! Är imponerad av er som orkar ta ett helt pass på Munksjön.

Fiske är för mig i ljudform fågelkvitter, vattenplask, motorljud, skenande lina och någon enstaka motorsåg i skogen. Haha ryser av bara tanken på första passet i båten.
          Senast ändrad av AntonArne; 2011-04-05, 20:32.

Kommentera

Sjuk fisk?
            Du var förmodligen inte i Munksjön i så fall.
            Klart att det i alla sjöar kan finnas individer som är sjuka men Munksjöfisken är det inget fel på alls.
            Gifthalter och tungmetaller är aningen över det normala och det rekommenderas att inte äta mer än en gång i veckan av fisk från sjön, men jämför man med fiskarna i Vättern så är det marginella skillnader. Och gifterna/tungmetallerna gör inte Munksjöfiskarna fysiskt sjuka

Tycker det är onödigt av dig att överdriva på det viset.

Jag har inga som helst problem att slappna av när jag glider ut på sjön i båt, vad folk som fiskar från land tycker vet jag däremot inte.
            Men någon irritation pga bilar och annat upplever jag inte.

Kommentera

Ursprungligen postat av sonoftorpa Visa inlägg
              dom trollade på munksjön igår.

nån annan mindre sjö som är isfri?
              Det var några kompisar som var ute den dagen
              Blev en gädda på runt 4 kg och 2 napp sammanlagt, på "bara" några timmars fiske.

Kan ju bara bli bättre
              Vi ska nog ut på Torsdag en runda, verkar det som

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
                Sjuk fisk?
                Du var förmodligen inte i Munksjön i så fall.
                Klart att det i alla sjöar kan finnas individer som är sjuka men Munksjöfisken är det inget fel på alls.
                Gifthalter och tungmetaller är aningen över det normala och det rekommenderas att inte äta mer än en gång i veckan av fisk från sjön, men jämför man med fiskarna i Vättern så är det marginella skillnader. Och gifterna/tungmetallerna gör inte Munksjöfiskarna fysiskt sjuka

Tycker det är onödigt av dig att överdriva på det viset.

Jag har inga som helst problem att slappna av när jag glider ut på sjön i båt, vad folk som fiskar från land tycker vet jag däremot inte.
                Men någon irritation pga bilar och annat upplever jag inte.
                Får be om ursäkt det var absolut inte meningen att irritera någon

Då har jag hört fel har alltid trott att fisken i Munksjön är förgiftad och man inte ska äta den osv men får läsa på lite. Har bara fiskat ifrån land i Munksjön ska tilläggas. Var som sagt bara ute och testade nya rullen osv idag så har ingen erfarenhet av sjön i båt så det var oerhört dumt av mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av AntonArne Visa inlägg
                  Får be om ursäkt det var absolut inte meningen att irritera någon

Då har jag hört fel har alltid trott att fisken i Munksjön är förgiftad och man inte ska äta den osv men får läsa på lite. Har bara fiskat ifrån land i Munksjön ska tilläggas. Var som sagt bara ute och testade nya rullen osv idag så har ingen erfarenhet av sjön i båt så det var oerhört dumt av mig.

Ser man till hur fisken kunde se ut på 90-talet tex så ser de hyffsat "friska" ut nu men det har kommit upp mkt skräckexemplar ur munksjön tidigare men diverse bölder och sår så visst finns det "sjuka" fiskar där även om de är betydligt färre än för kanske 15 år sedan
                  I´ll be back...

Kommentera

ska ut på fredag på munksjön för att klara av spinnfiske premiären för i år,ska bli väldigt intressant,fiskekompisen skulle köra med fluga!

Kommentera

Verkar bli trafikstockning på munken i helgen. Kanske ska ta å lägga första fiskepasset nån annanstans...
                      Team El-Ge Småland
                      http://nizzeofredde.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baljones, 2010-04-14, 11:15
                      14 svar
                      8 140 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
                      106 svar
                      10 701 visningar
                      0 gillar