Ursprungligen postat av Mikkel
Visa inlägg
Om du nu undrar var jag har hållit hus dom senaste dagarna så har jag o frun varit ute och plockat blåbär och lingon samt rensat dom så att man har inför vintern och fram till nästa säsong. Det har blivit ca ca 20 l rensade blåbär och ca 26 l rensade lingon och ca 12 l svarta vinbär. Måndagen den 6/9 börjar älgjakten här uppe och då vill man gärna ha det undnanstökat. Jag jagar själv också och vi brukar få runt 60-70 kg älgkött om man är med och jagar tiden ut. Gott!
Usch tråkigt efter en så lång resa.
Ok!
Flötestrolling med mört hade jag inte hört talats om på den tiden mer än när dom trollade efter öring/lax i Vänern med död löja. Den biten finns med i videofilmen också.
Jag vet inte hur fisket är i Ralången efter muddringen som dom har gjort och kanske pågår ännu.
Förslagsvis så åker ni upp i slutet på maj eller början på juni nästa gång.
Ja, det finns väldigt många gösvatten från Huskvarna i väster där du har Ylen och St. Nätaren upp till Eksjö och Aneby. Utanför Eksjö så har du Solgen och söder om Aneby så ligger Flisbysjön o Anebysjön o n om Aneby, Ralången.
Sedan finns det många andra sjöar runt Aneby med fin abborre bl. a.
Om Säbysjön vet jag inget mer än att jag har hört att den är som Ralången fast det djupaste är ca 6,1 m. Läs i länken.
Skitfiske!
/Stefan
P. S. Min mamma hade en moster och några andra släktingar i Köpenhamn med omnejd så jag har varit där många gånger och ätit danskt smörrebröd med snaps mitt på dagen, bl. a.
Kommentera