Under tiden jag bodde i Huskvarna o Aneby så var vi ett gäng från Huskvarna som var på sjön Ylen, (känd gössjö) no Huskvarna o pimplade lake under vintern när det var is som höll att gå på. Då var lakefisket gratis p g a laken gillade kräftor o dom var vattenägarna rädda om. Största laken som jag minns som fångades på pimpel var runt 4 kg. Jag fick själv några runt 2 kg som största fisk under dom gångerna jag var med o pimplade o agnade med abborrefiléer i lagom storlek.
Jag minns inte vad gården heter som vi pakerade vid men jag tror att det heter Håknarp det var på östra sidan o sedan fick man gå en bit i v riktning så att man kom ut till en udde där det var mellan 4-6 m djup. Se där jag har h´gjort en ring på kartan ute vid udden.
Jag minns inte vad gården heter som vi pakerade vid men jag tror att det heter Håknarp det var på östra sidan o sedan fick man gå en bit i v riktning så att man kom ut till en udde där det var mellan 4-6 m djup. Se där jag har h´gjort en ring på kartan ute vid udden.
Kommentera