Fiskeutflykt, tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeutflykt, tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeutflykt, tips?

I sommar (juni/juli) så har jag tänkt att åka iväg på en fiskeutflykt.
    Jag har bara fiskat i Jönköping (Munksjön, Rocksjön & Hva-ån) och skulle därför jättegärna vilja testa på något nytt.
    Gärna ett ställe där chanserna att få en fisk är väldigt hög. Jag har ju under min fiskekarriär enbart bärgat två gäddor totalt så självförtroendet är inte på topp. Tänkte därför kolla om ni skulle kunna hjälpa mig.
    Fiskestället bör vara inom en radie av max ca 20 mil ifrån Jönköping. Man bör även kunna fiska ifrån land, alternativt hyra båt på plats. Det är spinnfiske som gäller och är öppen för de flesta fiskarter. Även om trion gädda, abborre och regnbåge är favoriter.

Tack så jättemycket!

Det finns säkert massa ställen som ligger närmare Jkpg än detta, men Värmland/Dalsland är ju inte SÅ långt bort.

Kommentera

När jag tänker Småland tänker jag gös. Finns en hel hög med kända vatten. Ylen, rusken, Juttern,solgen, med flera.
      Nånstans borde det gå att hyra båt och köpa in ett par Nils master och trolla med.
      Alt åk till Stockholm och åk ut med en guide.
      Peter Törnqvist kan jag rekommendera.
      Petersfiske.nu tror jag hans sida heter.
      Jag var ute med han för 10 år sen då utgick han från Trosa, där kan du även hyra båt både på campingen och tror det finns en egen fiskecamp om du vill fiska flera dagar. Till Trosa är det väll drygt 20 mil från Jönköping.

Mvh Fredrik

Mvh Fredrik

Kommentera

Vet inte hur långt det är, men våran Holmsjön här i Åkers har mycket regnbåge och ryktet säger att rekordet på Gädda i sjön skall vara drygt 16 kg :-) själv har jag Aldrig fått gädda där men folket säger att det finns mycket gädda :-)
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Hej!

Ryssbysjön är en trevlig sjö, med ordentligt med fisk i, strax utanför nässjö

Hyra båt finns möjlighet också...

Kommentera

Skulle oxå slå ett slag för ryssbysjön med ett härligt bestånd av Gös! Annars finns ju hokasjön strax innan Hok, men är det regnbåge du vill fiska skulle jag nog säga att en utflykt till Hökensås aldrig slår fel. Vacker natur och trevliga sjöar på ett lagom avstånd från Jönnet 😊

Kommentera

Eftersom du gillar att fiska regnbåge så kan jag rekommendera Hökensås. Ligger på bekvämt bilavstånd för din del och erbjuder bra fiske efter regnbåge. Har varit där en gång och åkte nöjd hem efter att ha fått två fina bågar samt tappat en.

http://enamatorfiskare.blogspot.se
              Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Tack för alla tips!
                Jag är lika intresserad av sjöar med stora mängder gäddor och abborre som regnbåge.
                Fiskar mycket skeddrag, spinnare och mindre gummibeten. Tyvärr så är trolling inget för mig, är lite för inaktivt för min smak.

Kommentera

I Holmsjön var jag idag :-) PB på Gädda blev det fast att jag jaga Båge :-) 7980gr
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Ville bara tipsa om att närmaste ställe från Jönköping (som jag vet om) där man kan hyra båt är en liten sjö som heter Eckern. Den ligger söder om Jönköping och närmaste samhälle är Taberg. Båtarna hyrs ut av ICA-Trollet i Taberg. Där har jag dragit otroligt många Gäddor de senaste två somrarna, tyvärr är de flesta små, men en 7 KG och en 9 KG har det blivit, så sjön håller även lite större gädda. Givetvis inget ställe dit man lägger en fiskeresa, vilket ju egentligen var vad som efterfrågade, men perfekt för en kvällstur eftersom det ligger så nära stan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baljones, 2010-04-14, 11:15
                    14 svar
                    8 168 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
                    106 svar
                    10 722 visningar
                    0 gillar