Hökensås - Spinnfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hökensås - Spinnfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hökensås - Spinnfiske

Jag och min bror har tänkt att åka upp till Hökensås i helgen för att testa på dessa legendariska vattenpölar.
    Vi har dock aldrig fiskat i Hökensås och i och med att det finns en uppsjö med sjöar så skulle vi behöva eran hjälp/tips gällande vilken/vilka sjöar som är heta just nu.
    Vi ska fiska från land och det blir främst spinnfiske och kanske även lite mete. Det är alltså enbart de gula sjöarna som aktuella, 11 sjöar för att vara exakt.
    Vilken av dessa sjöar anser ni är bäst när det kommer till just spinnfiske? Efter att ha kollat lite på deras hemsida så verkar Stora Grubben, Rödsjön och möjligtvis Store Öjasjön vara heta, vad tycker ni?

Ni får även gärna ge tips på heta drag som brukar funka i dessa sjöar. Till vardags fiskar jag i Munksjön/Rocksjön och då efter gädda/abborre så jag har ganska dålig/ingen koll på vad som funkar på t.ex öring och regnbåge.

Skaffa en myran wipp gul/vit med kopparsked, 10-15g så har du fiskgaranti i hökensås..

Kommentera

Mjo jag får göra det. Jag har ett par Tobys och lite små spinnare i form av t.ex Reflex som borde fungera.
      Det är väl mask som gäller när det kommer till mete?

Vilken sjö/sjöar tror ni är bäst?

Kommentera

Har haft god framgång med Toby. 12g om jag inte minns fel. Silver och blått har funkat bra.
        http://enamatorfiskare.blogspot.se
        Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Bottenmete med Powerbait i Sänksjön är nog så nära nappgaranti man kan komma. Tänk på att man måste ha en lätt krok så att det flyter. (Tvärt emot vad namnet antyder så skall alltså inte powerbaitkulorna ligga på botten utan flyta någon meter över botten.

Spinnfisket i Hökensås blir jag inte klok på. Ena gången man är uppe nappar det på i stort sett varje kast och andra dagar kan man stå och dänga tills fan hämtar hem en, utan ett livstecken.

Beten som funkat för mig i år är Toby 10 gram och Gladsax 12 gram. (Tillverkas inte längre, köper dem på Tradera)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baljones, 2010-04-14, 11:15
          14 svar
          8 168 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg lsjonsson  
          Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
          106 svar
          10 722 visningar
          0 gillar