Ursprungligen postat av baljones
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hästsjön Nässjö
Collapse
X
-
Har under sommaren tillbringat många timmar på sjön utan någon vidare storfångst. Kanske har det med vattennivån att göra då den har sänkts enormt? Värmen? Abborre och mört på mete är inga problem, det hugger hela tiden, men gädda? Fiskat i över 20-30h utan ett enda gäddnapp. Varierat bete, vevhastighet osv. Prövat vikar runt Ljungö, Storö, norr och öster - men absolut ingenting. Vassarna är helt också helt döda. Här har det tidigare fullkomligt kryllat av gäddor. Någon som har samma resultat? Börjar kännas lite konstigt när varken jag eller polare fått ett skit på över 2 månader snart...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pantheon Visa inläggHar under sommaren tillbringat många timmar på sjön utan någon vidare storfångst. Kanske har det med vattennivån att göra då den har sänkts enormt? Värmen? Abborre och mört på mete är inga problem, det hugger hela tiden, men gädda? Fiskat i över 20-30h utan ett enda gäddnapp. Varierat bete, vevhastighet osv. Prövat vikar runt Ljungö, Storö, norr och öster - men absolut ingenting. Vassarna är helt också helt döda. Här har det tidigare fullkomligt kryllat av gäddor. Någon som har samma resultat? Börjar kännas lite konstigt när varken jag eller polare fått ett skit på över 2 månader snart...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pantheon Visa inläggHar under sommaren tillbringat många timmar på sjön utan någon vidare storfångst. Kanske har det med vattennivån att göra då den har sänkts enormt? Värmen? Abborre och mört på mete är inga problem, det hugger hela tiden, men gädda? Fiskat i över 20-30h utan ett enda gäddnapp. Varierat bete, vevhastighet osv. Prövat vikar runt Ljungö, Storö, norr och öster - men absolut ingenting. Vassarna är helt också helt döda. Här har det tidigare fullkomligt kryllat av gäddor. Någon som har samma resultat? Börjar kännas lite konstigt när varken jag eller polare fått ett skit på över 2 månader snart...
Du får söka gäddorna på djupt vatten. Neråt 7-8 m skulle jag tro. Prova med att meta gäddan ist.Mört på 40-60 g som bete.Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Fiskar en del i sjön, flera gånger i månaden då jag har båt där. Nu två år senare verkar det som att fisket kommit igång igen. Sommaren är ännu ung, men våren har bjudit på en hel del gädda. Verkar som att värmen skrämt iväg de större fiskarna från grunden & vikarna permanent. Finner nu enbart gädda på djup om 3-6m, ibland i söder på "sikadjupet" (sydöstra delen av sjön). Kan plocka en & en annan under branterna kring Ljungö också, men då är de runt kilot bara.
Djupkartan på Nässjö kommuns hemsida tycker jag förövrigt ej stämmer. Kontrollmätt flera platser där djupet visat sig skilja 2-3 meter. Visst, sjön är varierande grund med många småberg under ytan, men 2-3 meter "mitt ute i intet" är ju inget bra. Någon som sitter på uppdaterat sjökort?
/pantheon
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baljones, 2010-04-14, 11:15
|
14 svar
8 132 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av lsjonsson