Gör framåt hösten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gör framåt hösten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kör Rapala Husky 12-14cm åt silver eller det blåa hållet.
    Bomber 15a är har också funkat bra. Har inte trollat där på några år nu, men dessa wobblers fångade fisk då iaf.

Kommentera

Visste inte att det fanns en Ryssbysjö till, detta är dock sjön utanför Nässjö jag tänker på. Har läst en hel del fångstrapporter på Gös men i den mindre skalan.

Funderar på vad jag har i min väska, blå silver säger ni? Har två killer optic, en skrikig gul och en vit/röd samt någon mindre i blått. Annars består sortimentet mest av större wobbler för gädda.

Några tankar om paravaner, utsläpp, fart mm? sjön är ju så satans grund så det är svårt att trolla med paravaner och långa släpp om jag inte har några grundgående...

Kommentera

Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
        Hästsjön, trevligt! Kanske ska dit på söndag.
        Har du varit ute idag och hur gick det isåfall? Vi hade urdålig fiske, höll ju på att blåsa bort så som det stormade. Trolla var inte att tänka på och dagen resulterade bara med ett antal snipor på spinn.

Ryssbysjön vet jag inte vad det var med, väldigt hög vattennivå och skitigt vatten som bara den. Inget bra fiske alltså...

Kommentera

Lånar tråden!

Går det fortfarande att trolla vid den här årstiden? Jag och min polare tänkte dra ut och trolla efter gös i mälaren i veckan, nu börjar det ju bli kallare ute men antar att det fortfarande är varmare i vattnet än i luften. Så är det bara att fetglömma eller fungerar det vid den här årstiden också?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jojjen82 Visa inlägg
            Har du varit ute idag och hur gick det isåfall? Vi hade urdålig fiske, höll ju på att blåsa bort så som det stormade. Trolla var inte att tänka på och dagen resulterade bara med ett antal snipor på spinn.

Ryssbysjön vet jag inte vad det var med, väldigt hög vattennivå och skitigt vatten som bara den. Inget bra fiske alltså...
            Nej det blev inget fiske. Håller på o bygger lite kastdäck i båten så jag la krutet på det då vi och båten ska till Blekinge näst-nästa helg..
            Det var tråkigt o höra, kan inte ryssby men överlag verkat det svårfiskat just nu.

Kommentera

Ursprungligen postat av OscarD Visa inlägg
              Lånar tråden!

Går det fortfarande att trolla vid den här årstiden? Jag och min polare tänkte dra ut och trolla efter gös i mälaren i veckan, nu börjar det ju bli kallare ute men antar att det fortfarande är varmare i vattnet än i luften. Så är det bara att fetglömma eller fungerar det vid den här årstiden också?
              Går gör det ju. Variera djupen på wobblerna är mitt tips Isf. Kolla i tråden "gösrapporter Mälaren" eller vad den heter.

Kommentera

Ursprungligen postat av OscarD Visa inlägg
                Lånar tråden!

I fredags gick det utmärkt nere i Småland i alla fall, men gösen hade flyttat sig ut över djupare vatten och stod lite djupare än på sommaren, men det var gott om aktiv fisk än.. Knappt 15 grader i vattnet, så än finns det tid kvar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jojjen82 Visa inlägg
                  Får besök av lite kompisar i helgen som är sugna på att fiska gös. Funderar på att antingen köra ryssbysjön eller stora Nätaren men vad gäller nu framåt hösten? Har själv bara fiskat gör en gång tidigare och det gjorde jag i Ryssby med trolling.

Vilken sjö?
                  Trolling?
                  Bete?
                  Tid?

Tar tacksamt emot tips angående detta

Mvh
                  Gös framåt hösten?

Hej Jojjen Hult;

När de första höststormarna rör om i vattenlagren brukar den under sommartid ytnära Gösen skingras och gå ner i djupare vatten... Då är det dags att trollingfiska med de största wobblerna i djupare vatten och mycket närmare botten och samtidigt hålla ständig koll på ekolodets bildskärm för att försöka hitta både djup och platser där den nu spridda Gösen vistas....

Go for the Big Walleyes!

Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2014-09-29, 09:37.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av baljones, 2010-04-14, 11:15
                  14 svar
                  8 168 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg lsjonsson  
                  Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
                  106 svar
                  10 722 visningar
                  0 gillar