Den mytomspunne vattenskids paradiset Stråken! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den mytomspunne vattenskids paradiset Stråken!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Den mytomspunne vattenskids paradiset Stråken!

Hejsan mina kära fiskevänner!

Tänkte ge er ett relativt detaljerad inlägg om sjön Stråken. Stråken är en lång sjö som går mellan Bottnaryd och Mullsjö. Den är ungefär 2.5 mil lång och bredden på sjön är max 300 meter. Den delen jag kommer rikta mig in på idag är sjöns södra delar.

Fördel med stråken är att i den södra änden finns det enkel möjlighet att lägga i sin egna båt eftersom att det förr fanns en aktiv vattenskidsklubb där. (Markerar ut båtrampen på en bifogad karta).

I stråken kan trollingfiske på gädda vara oerhört trögt och segt. Man ser knappt någon fisk på lodet och det blir fort väldigt tråkigt. På sommaren är knepet att trycka ner sina vobblers på runt 10 meters djup för då j*vlar kan det börja hända grejer!

Stråken är förövrigt väldigt rik på betesfisk såsom siklöja, mört och abborre.

Jag har fiskat i sjöns södra delar i ungefär 12 år nu och vobblers som funkar bra är rapalas deeprunners och taildancers. (liknande dessa fungerar utmärkt!). Färgerna som funkar bra är de som liknar mört och siklöja framförallt. Är man ute efter riktigt fet abborre så rekommenderas mörkt lila jiggar och en blytyngd ca 10 meter ovanför.

Vertikalfisket har jag provat men utan något bättre resultat eftersom att jag är nybörjare på det.

På den bifogade kartan kommer jag att visa bra ställen där grov abborre/stor gädda går och även andra ställen som är bra att veta om. En av öarna är bebodd av fiskmåsar som jag misstänker är matade med laxeringsmedel så åk inte nära! Förövrigt finns det två sura fiskekorts kontrollanter bosatta vid sjön och fiskekort kan köpas på tempo i bottnaryd eller Vip i mullsjö. Man kan även köpa av kontrollanterna förutsatt att man har kontanter.

Vill ni hänga med mig ut på stråken är det bara att skicka iväg ett meddelande!

Skitfiske på er!
    Bifogade filer

Intressant då jag själv brukar fiska där nere På ett av dina ställen har jag dragit en kiloborre nu i år. Men har inget fått på de andra platserna. Jag jigg/ds fiskar enbart. Hojta gärna om du ser en Quintrex 390 med vit E-tec motor på sjön, då det troligtvie e jag.
    I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

aja, men de va ju trevligt att höra! Jodå, det ska ja garanterat göra! ska ut i helgen om vädret vill med sig hade jag tänkt och då blir det 100% abborre fiske med jigg.

Kommentera

en sportfiskare som frivilligt och självmant delar med sej av tips o hotspots. det är nåt skumt med det här. vad är haken? ;-) finns inte fkort på ifiske?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av baljones, 2010-04-14, 11:15
        14 svar
        8 156 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
        106 svar
        10 716 visningar
        0 gillar