Öppet vatten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öppet vatten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

På Hästsjön som vi var på väg till först ligger isen kvar..

Landsjön har väl vinterfiske fram till sista mars men då gäller det väl bara om is ligger?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
      På Hästsjön som vi var på väg till först ligger isen kvar..

Landsjön har väl vinterfiske fram till sista mars men då gäller det väl bara om is ligger?
      När det är isfritt på Landsjön under vintersäsongen 1/12-31/3 gäller samma regler om handredskapsfiske som under sommarsäsongen.

Kommentera

Munksjön och Rocksjön isfria, men kanske inte någon direkt avkopplande naturupplevelse att stå och fiska mitt i stan.

Rasjön (Bondstorpsjön) lite isskorpa närmast land på vissa ställen, men mestadels öppet vatten. Tror ni det är någon idé att ställa sig och kasta från land imorgon? Har ingen kolla alls på det tidiga vårfisket, har bara fiskat på sommaren innan. Tips på beten för spinnfiske efter gädda? Har hört att det är beten som kan fiskas långsamt som gäller tidigt på våren, stämmer det?

Kommentera

Jag och ett par vänner fiskade på Landsjön igår 14/3 och det va så gott som IS fritt, men gäddorna va lite sega. bäst lyckades min vän, han plockade 4 gäddor på en Buster jerk, vi andra försökte med gummi men lyckades bara få upp 1 Fisk på en Dexter Shad

Kommentera

Ursprungligen postat av Fredrik St Visa inlägg
            Munksjön och Rocksjön isfria, men kanske inte någon direkt avkopplande naturupplevelse att stå och fiska mitt i stan.
            Streetfishing!

Kommentera

Rocksjön har väl inget rykte om sig att bjuda på ösfiske direkt, men att fluga efter de gröna där brukar funka riktigt bra. Blir några pass med ringen där varje säsong. Gillar man dessutom live musik, kan man ju passa på när det är något band som spelar på Hasse på Sjökanten. Råkade pricka in en sådan kväll en gång och det var kanonljud ute på sjön

Kommentera

Streetfishing!
                Kan man helt klart kalla det och det är inte min grej. Blir nojjig och tror hela tiden att någon skall komma fram och börja tjafsa om att man är en djurplågare, etc..

Bondstorpsjön nu helt isfri. Var ute en jätteliten sväng sista timmen innan det mörknade nu ikväll. Ingen fisk.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fredrik St Visa inlägg
                  Kan man helt klart kalla det och det är inte min grej.
                  Nej inte min heller. Då är hästsjön betydligt trevligare. Raka motsatsen, där ser en knappt ett hus ens en gång..

Kommentera

Nej inte min heller. Då är hästsjön betydligt trevligare. Raka motsatsen, där ser en knappt ett hus ens en gång..
                    Mååånga år sedan man var i Hästsjön och fiskade, men minns att det var ganska gott om de gröna. Finns det någon ramp där, så att man kan peta i något annat än bärbart?

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
                      Mååånga år sedan man var i Hästsjön och fiskade, men minns att det var ganska gott om de gröna. Finns det någon ramp där, så att man kan peta i något annat än bärbart?
                      Absolut, i hästerum finns en ramp. En helt vanlig natur-ramp dock inte så brant. Något långgrunt och ingen brygga att lägga sej vid men med min lilla båt går det fint.
                      Någon sa att det har blivit lite sämre fiske, jag har precis börjat fiska där så jag vet inte hur det är med den saken. Än.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baljones, 2010-04-14, 11:15
                      14 svar
                      8 168 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
                      106 svar
                      10 722 visningar
                      0 gillar