Vidöstern, fakta och tips - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vidöstern, fakta och tips

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vidöstern, fakta och tips

Har lyckats övertala sambo och vänner om att ta en fisketur vid vidöstern för att försöka få lite gös.

Vore tacksam om någon vill dela med sig av lite tips om var vi borde fiska osv. Hoppas kunna köra lite vertikal, som troligtvis följs av bottenmete och grill

Har försökt söka runt på forumet,men hittar ingen särskilt info om Vidöstern. Så come on!

Ska ner mot Värnamo med båten igen här imorgon och under veckan.

Någon som har lite erfarenhet från Vidöstern och kan säga vart man ska hålla till?

Kommentera

Hej Robin! Verkar trögt med tips från folk som fiskar i Vidöstern. Jag fiskade där i fredags då jag blev inbjuden till Gösadraget men det blev bara en gädda. Vi trollingfiskade och det är enbart från det fiskesättet jag har erfarenhet från Vidöstern. Det är riktigt rejäla djupkanter i Vidöstern eftersom den är så djup i mitten och min erfarenhet från trollingfisket är att det är när man kommer in från djupt vatten mot grundare som dom hugger, och oftast när man svänger. Så skall du vertikalfiska så är det troligen bäst att leta utmed djupkanterna och då mest i norra delen och de största gösarna har jag tagit på västsidan utanför en ö vid Åminne. Jag har glömt namnet på ön men du ser den säkert på en djupkarta.
      Hälsningar Sigge

Kommentera

Tjenare! När man backar i båten i ån (Lagan) så kör du ut i vidöstern ju då håller du till höger djupet ligger mellan 8-13 meter ca. Bra vertikal fiske där och ska du köra trolling åker du upp till färjans ö som ligger ek bit upp i vidöstern

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av baljones, 2010-04-14, 11:15
        14 svar
        8 242 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
        106 svar
        10 759 visningar
        0 gillar