Semesterfiske i Jämtland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Semesterfiske i Jämtland

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nä det tror jag inte det kommer, Eftersom man kan hålla ett öga på alla åar och stanna lite då och då och testa ;D

Kommentera

Jag kan rekommendera Borgafjäll utanför Vilhelmina. Jag har varit där flera år med riktigt bra fiske och fantastisk natur.

Kommentera

Hoppas ni får en härlig fisketripp!

Kommentera

Om det blir Hotagen så har du en camping i Rötviken alldeles i närheten.

Kommentera

Om ni har bil - passa på att utforska området, det finns massor av fina ställen där man är helt solo. Väldigt vackert område. Skitfiske!!

Kommentera

Vilken månad är bäst tycker ni att fiska öring och harr i Jämtlands trakten ?

Kommentera

Jag och några ifrån släkten åker varje år till kvissleströmmarna (http://www.kvisslestrommen.com). Ett ställe som varmt kan rekomenderas, trevliga likasinnade på campingen å sitta å ljuga med å dela erfarenheter med.

Vi drar upp varje år två veckor efter midsommar å då brukar det vara bra fart på både harr och öring.

Kommentera

Bra val Daniel Olsson

Finns flera trådar om just detta område med tips och annat, här har du två länkar:

Och här kommer en liten text från mig som jag skrivit i en av alla dessa trådar:

Valsjöbyn uppe i Jämtland. Fantastiskt läckert ställe med vacker natur och så många härliga öring, röding och harrvatten att det är omöjligt att ha tid för alla

Det går att hyra båtar på flera av sjöarna, inte minst de största sjöarna "Valsjön" och "Rengen". Båda två kända för att hålla riktigt stora starka insjö/fjällöringar och rödingar. Området dyker upp i flera av Gunnar Westrins fiskehistorier, härlig läsning minst sagt
                  Här kan du läsa om en familj som minst sagt har förälskat sig i stället och dess fiske: http://fellsman.se/ "Fellsman i Valsjöbyn, 20 års storöringfiske".

Hos Anita på http://myhrbodarna.se/sv/ så hittar du säkert en stuga som passar bra i storlek. Själv brukar jag och far min hyra "Bäckenstugan" som är en supetrevlig liten stuga som ligger (inte helt oväntat) vid en vacker liten bäck på höjden i Valsjöbyn. Ett perfekt ugångsläge för fisket i trakterna

Har du några fler frågor om stället eller kanske tips på vatten om du bestämmer dig för att åka dit, så tveka inte att skriva till mig. Ha de gött!
                  --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Tack Tack !

Jag kommer höra av mig garanterat, frågan är bara när jag får ta en veckas semester från jobbet. Men det är en annan femma haha!

Kommentera

Kommer att åka upp till Valsjöbyn i början på augusti (vecka 32-33) Har inte varit uppe så "sent" tidigare. Fiskar UL och fluga samt lite från hyrbåt på valsjön. Men det finns massor av fina vatten där, det bästa är att man hittar så mängd olika fisken på en så "liten" yta. Tosktrömmen och Gunnarvattensån är både strömande men av olika storlek och natur. Sjöfiske på Valsjön med trolling med elmotor, eller UL fiske vid en liten skogstjärn. Fjällfisket ligger inte heller långt bort...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Brobaits Thomas, 2024-07-09, 10:44
                      0 svar
                      64 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Brobaits Thomas  
                      Startad av -martin-, 2024-09-12, 11:28
                      1 svar
                      216 visningar
                      0 gillar