Semesterfiske i Jämtland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Semesterfiske i Jämtland

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Semesterfiske i Jämtland

Hej där jag tänkte ta en veckas semester i jämtlands trakten och undrar vilka vatten jag bör testa och inte är ute efter helst vildöring och harr fiske (flugfiskar). Förra gången jag var där så besökte jag mjölkvattnet samt ahlsen eller hur det stavas, Men vill testa något nytt alla förslag är varmt välkommna !

Ursprungligen postat av Daniel,olsson Visa inlägg
    Hej där jag tänkte ta en veckas semester i jämtlands trakten och undrar vilka vatten jag bör testa och inte är ute efter helst vildöring och harr fiske (flugfiskar). Förra gången jag var där så besökte jag mjölkvattnet samt ahlsen eller hur det stavas, Men vill testa något nytt alla förslag är varmt välkommna !
    Jämtland är väldigt stort, så det beror ju helt klart på vart i Jämtland du ska. Mina favoritvatten ligger runt Hotagen och Valsjöbyn, med gott öring- och rödingbestånd i de flesta sjöarna, samt roligt harrfiske i Toskströmmen.

Kommentera

Fiskar årligen i Hotagenområdet. Mycket trevligt område med både stilla och rinnande vatten.

Kommentera

doctool, vad roligt att se någon annan som fiskar där. Som du säger är det ett mycket trevligt område, magisk natur och fina vatten, samtidigt som det inte är så mycket folk alls, det är mitt himmelrike på jorden.

Kommentera

Tusen tack tar ju bilen och tältet med några kompisar så det spelar ingen roll var det ligger Strömmande vatten är ju det roligaste som finns att fiska i tycker jag personligen. Väldigt lite folk, orörd natur och bra fiske är himmelriket!

Kommentera

Lozz; brukar fiska där andra halvan av aug varje år - underbart ställe och man finner lätt ensamma smultronställen.

Kommentera

hotagen blir det, man blir ju inte sugen alls när man ser alla dessa bilderna på området

Kommentera

Ser ju trevligt ut det där, är det värt att åka bil från Göteborg för några dagars fiske där tro?
                Strömmande vatten med harr och öring önskas, lägerplats tips?:-)

Kommentera

Samma här tror det är 10 timmars bil åkande men jäklar så värt det är!

Kommentera

Du blir säkert inte besviken. Det finns massor av fina platser, men visst är det en dryg bilresa..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Brobaits Thomas, 2024-07-09, 10:44
                    0 svar
                    64 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Brobaits Thomas  
                    Startad av -martin-, 2024-09-12, 11:28
                    1 svar
                    210 visningar
                    0 gillar