Fiske i Halland? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Halland?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Halland?

Hej!

Ny medlem på fiskesnack.com, satt och letade efter lite intressanta fiske alternativ i min närhet. Bor i Halmstad.

Har fiskat sen barnsben men då alltid i mindre insjöar. Bor sedan några år tillbaka i Halmstad, men har bara nyligen fått en nytändning på fiske fronten.

Hoppas på lite tips på fiskeplatser och metoder gör inget om det är en bit utanför Halmstad, behöver inte vara något avancerat, men gärna detaljerat typ:

"Lake på bottenmete med strömmingfile (hört att gädda är bra bete) efter kraftstationen Nyebro Torup Nissan, båda sidor. 6st på 1-1,5kg på en kväll. Eller i Nissan vid golfbanan Rydöbruk efter utloppet. höst/vinter. ska tydligen vara bäst på natten, men jag har fått mest eftermiddag/kväll."

"Tog två rödspettor på bottenmete en på räka en på strömming.Halmstad ute på kajen i kattegatshamnen innanför grindarna vid slutet av Turbingatan i måndags eftermiddag 31/3, har fått sej där på sommaren. "

Hade varit fint med eniro kartor med utmarkerade platser, men det är kanske lite överkurs...?

Jag plockar inte upp fisken... så den finns troligvis kvar nästa gång ni ska till ert favoritställe igen...bättre fiske för alla?

Delar givetvis med mig av vad jag upptäcker till dom som är intresserade...

Har karpfiske utrustning men har inte provat i L. kärby någon som har?

Har investerat i båt/gps/ekolod som snart ska i vattnet. båtplats i Nissan Halmstad. Men har en 80 km/h trailer till den.Har ingen aning om vad och var man kan fiska i havet utanför eller vilka större sjöar i närheten man bör fiska i...

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Skit fiske på er...

Har fiskat en del i Lilla Tjärby dom växer bra så en 10kilos denna säsongen ska nog inte vara någon omöjlighet....Du har ju laxfisket i Lagan och även Stensån en trevlig liten å, där man kan gå ganska ostört (lite mer svårtfiskat).....Havsörings/horngädde fiske i Kattvik och laxvik (bra längs hela kusten).....Finns många platser och ställen att fiska på!!

Kommentera

Låter fint!

är helt grön på karp, inhandlade utrustning och han med ett försök som inte gav utdelning, sen har det inte blivit av nått mer. var sugen på Polen resan med karp experterna i Skåne..fiskekompaniet?

ser att du botten metar en hel del? Kompisen och jag har jagat sutare x-antal nätter i en liten sjö på hans föräldrars mark där det "ska" finnas sutare... vet du någonstans där chansen faktiskt finns att man får en på kroken?

Ruda, Id och färna har vi inte heller fått någon, men det ska tydlingen helt säkert finnas där vi fiskade lake senast i Nissan utanför Nyebro... men antagligen inget i närheten av storleken på dina rekord fiskar...

Har provat Lagan ett par gånger, gamle gubben har årskort.

Har hittat bra info om Horngädda i Halmstad på en annan sida. (är någon intresserad så hör av er så kan jag maila det)

Öringen har jag inte hunnit kolla på än, och tur var väl det? usel premiär, eller har jag hört fel?

Tack för tipsen!

Tar gärna emot mer tips om sutare, ruda, id, färna och var i lilla kärby sjön man bör slå läger.

Kommentera

vard är det för ställe i lilla tjärby som man kan fiska karp

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av salmotrutta61, 2024-03-27, 20:48
        1 svar
        248 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B

Startad av Vilse, 2024-08-06, 08:27
        2 svar
        176 visningar