Havsöringssäsongen är över och det börjar rycka i fiskegenen.... Någon som vet någon säker sjö för gädda om man fiskar från land med wobblers och skeddrag?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tips på bra Gäddsjöar runt Kungsbackatrakten?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av davidgodal Visa inläggNej den har jag inte testat. Är det bra att fiska från land runt hela sjön eller ska man stå på något specifikt ställe? Tack för svaret btwAbborre: 665gram
Gädda: 5.8kg
Brax: 2.3kg
Regnbåge: 3.50kg
Insjööring: 1.0kg
Kommentera
-
Svårt att ge tips på bra sjöar att fiska från land,Testa Sundsjön eller lilla hornsjön...
Tror det skall gå att hyra båt i Fävren och Tolken utanför horred,testa med det att hyra båt så ökar chanserna rätt bra att få fisk skitfiskeMin fiskeblogg:
www.marcusfiske.blogspot.se
Kommentera
-
Båt är inte något som jag prioriterar just nu men det lär nog bli så i framtiden, tack för tipsen! SkitfiskeSenast ändrad av davidgodal; 2015-11-02, 10:11.
Kommentera
-
Hyfsat gammal tråd men slänger i ändå, då denna del är så död.
Stensjön skulle jag säga är den bästa runt Kungsbacka. Väldigt mycket gädda, varje besök efter gädda har gett mig gädda i stort sett vår/sommar/höst. Många 5kg+ med, 8.7 är det största jag sett där. Men är inte jätte aktiv gäddfiskare.
Kommentera
-
men man får väl bara stå och fiska på 2 angivna platser här jag för mig?
Ursprungligen postat av swennor Visa inläggHyfsat gammal tråd men slänger i ändå, då denna del är så död.
Stensjön skulle jag säga är den bästa runt Kungsbacka. Väldigt mycket gädda, varje besök efter gädda har gett mig gädda i stort sett vår/sommar/höst. Många 5kg+ med, 8.7 är det största jag sett där. Men är inte jätte aktiv gäddfiskare.Abborre: 665gram
Gädda: 5.8kg
Brax: 2.3kg
Regnbåge: 3.50kg
Insjööring: 1.0kg
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av salmotrutta61, 2024-03-27, 20:48
|
1 svar
249 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg
av Peter B