Piren östra stranden, hamnen, Halmstad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Piren östra stranden, hamnen, Halmstad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Piren östra stranden, hamnen, Halmstad

Hej alla, Hur är fisket på piren vid Östra stranden nu för tiden?? Hur lång ut måste man gå, kan man få nåt om man står mot Östra stranden hållet eller ska man längst ut till hamnen???
    Mvh

Det är gott om fisk runt piren vid östra stranden. Den stora förändringen det senaste 10-15 åren är att sandskäddorna exploderat i antal. Annars är det gott om skrubbskädda, makrill, näbbgädda, multe och öring där. Bra chans till roliga bifångster också. Du kan fiska överallt där det inte badar folk.

Kommentera

Nipratar om halmstad va? borde kanske läggas till i OP(originalpost)

Ursprungligen postat av Haze Visa inlägg
      Bra chans till roliga bifångster också. Du kan fiska överallt där det inte badar folk.
      Men de bästa bifångsterna kan man ju få där folk badar

Kommentera

Jo precis Halmstad är det, vad rekommenderar du för bete till bottenmetet? Och har du några bra tips på drag till spinnfiske?!
        Mvh

Kommentera

Som nyinflyttad Halmstadbo är jag nyfiken på detta. Var hittar jag östra stranden? Någon som kan lägga upp en kartbild?

Kommentera

Sök på västervallvägen och vågbrytargatan så hittar du. Jag har bara varit där en gång men den gången fick jag känslan av att man fiskar från ungefär från mitt på dammen till vägkröken på vågbrytargatan. (?)
            Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Står man längst ut på vågbrytargatan? Vart kan man ställa sin bil?

Kommentera

Det finns en grusparkering precis i svängen efter den långa rakan.

Kommentera

Vi har sommarfiskat lite grann från mitten av piren mot östra stranden och fått en del plattisar. Tyvärr har vi inte fått andra arter men vi har heller inte lagt så himla mycket tid där. Sedan har vi även fiskat från stranden i skymningen och fått plattisar och ål som bifångst.

Det finns en parkering vid handikappsbadet vid piren. Därifrån är det inte så långt att gå ut.

Runt Torekov och hovs hallar finns det annars en del spännande
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

För en novis i ämnet havsfiske, rekommenderas bottenmete med räka eller hur fiskar ni?
                    http://enamatorfiskare.blogspot.se
                    Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av salmotrutta61, 2024-03-27, 20:48
                    1 svar
                    259 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av Vilse, 2024-08-06, 08:27
                    2 svar
                    186 visningar