Hyra båt och hotspots - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hyra båt och hotspots

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hyra båt och hotspots

Ohoj!

Jag ska åka och hälsa på svågern som bor på gotland och har ett gryende fiskeintresse. För att kunna dra ner honom djupare i träsket skulle jag vilja ut och fiska med honom när vi nu åker och hälsar på tis-sön v. 27.
    Vi kommer utgå ifrån Nisseviken på södra delen av ön, men har bil så vi förflyttar oss smidigt. Jag skulle vilja veta vad och var ska vi fiska? Går det bättre i båt och var kan man isf hyra den?

Vill någon vänlig Gute förbarma sej över en vilsen smålänning?

Oj om det är havsöring du ska fiska är det alldeles för varmt nu för dem att gå in. Måste du nog ut med båt och trolla efter.
    Tips är att om du kanske ska fiska är det att kanske åka till Lojsta träsk/Tingstäde träsk och hyra en båt där och fiska gädda, 40 kr för fiskekort och 150 för båt har jag för mig på lojsta, var där för par dagar sedan och frågade. Träkumla vet jag inte riktigt.

Men havsöring blir svårt.

Kommentera

Annat än havsöring och gädda?

Hej och tack för ditt svar!

Att det är för varmt för havsöring är jag medveten om och det var nog aldrig ett alternativ. Däremot hoppas jag att det kan finnas fler fiskarter än gädda som gotland kan erbjuda:-)
      Jag hade ju inte tänkt att betala pengar för att fiska gädda när jag har det runt knuten hemma.
      Eller ska jag lämna utrustningen på fastlandet och njuta av den vackra ön istället?

Kommentera

Jag bor på ön men är ny inom fiske. Jag och min pojkvän va nu i helgen här lördag å söndag och fiskade i bläses kalbrott och fick upp en fin abborre, 4 rengbågar och sen 5 sutare och så en massa små mört, abbore och sarv. Super kul va det men man skall vara där på kvällen och vi metade med bröd, majs och räka. Räka så fick vi lite större fiskar än med majs och bröd. Då fick vi upp de där lilla men super kul ändå att få lite fisk.

Sen finns det ju paviken där du kan fiska ruda men de kan jag inget om. Jag har ju fått tips från andra här på fiskesnack så dom vet nog betydligt mycket mer än mig men rengbåge va kul men då måste du ha fiskekort. Finns att köpa vid bläse kalkmuseum som du åker förbi om du skall ut dit, sen så har du vid sportfiskebutiken som finns i lärbro.

Men bläse kalkbrott kan jag skicka en liten enirokarta där vi satt. Börjar väl nappa mer mot kvällen ca 9 och frammåt. Tips är då gult metflöte. Syns bättre. Vi hade vanligt rött, gult, grönt och genomskinligt men just vid kvällstiden syntes gul betydligt mycket bättre och enklare när man kastade ut det.

lycka till med fisket =)
        [FONT="Comic Sans MS"]The One And Only [/FONT]

Kommentera

Glömde kartlänken http://kartor.eniro.se/m/p3qtC
          [FONT="Comic Sans MS"]The One And Only [/FONT]

Kommentera

Tingstäde hyser fina borrar iaf. Tror inte man ska förkasta HÖ helt, nattfiske nära en djup kant borde kunna funka som i övriga Sverige :p

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av OIofL, 2024-01-17, 19:50
            4 svar
            474 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg OIofL
            av OIofL

Arbetar...
            X