Savage Gear 4Play - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savage Gear 4Play

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Savage Gear 4Play

Hej någon som vet hur tekniken till en Savage Gear 4Play fungerar har fått lite hum om hur man gör men skulle vilja ha lite mer teknik. Fiskar mkt i Fardume träsk och har fått Aborre på 1,6kg så om någon har kunskap om den så kan ni gärna höra av er och möjligtvis hänga me dpå en tur till träsket bor i hellvi..

Tack på förhand Kevin.

Hej Kevin.

Jag kör en del med den efter gädda, kan va mycket effektiv.
    Enklaste sättet att fiska den är att veva in i olika hastigheter å göra spinnstop.

Jag brukar använda jerkspöna till det betet, jag kan då med mycket korta å snabba knyckningar med spötoppen få den gå helt "stört", som en skadad fisk.

/marcus
    -------------------------------------------------------------------------------------
    >>> http://fiske.makkes.se <<<

Kommentera

Okej tackar ska ut och testa i helgen vart fiskar du?

Kommentera

Är det bara jag som tycker det borde vara en väldigt bra bete men har fått dåligt på det när man varit ute?
        Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/

Kommentera

Kör mycket med 4play 19cm samt 13cm. Helt klart bästa betet.
          Jag småjerkar med stopp ibland och då rör den sig faaaaaaarligt fint i vattnet.

Kommentera

Som dom andra skrivit, veva olika hastigheter, spinnstopp, små ryck.
            Snabbare om det är varmt i vattnet, saktare och längre spinnstop om det är kallare i vattnet.
            Har du båt i fardume, i sånna fall skulle jag gärna vilja hänga på nån gång, mail: artursoderlund@live.se
            eller pma mig här på fiskesnack! Om du vill alltså Skitfiske/Artur
            Skitfiske!

Kommentera

Jag kör stenhårt med 4-play på våren efter leken när gäddan står grunt.

Man kan styra draget hur fint som helst mellan vasstrån och fiska där inga andra drag kommer in. Jag använder ett 10` haspel upp till 60g. Med det har jag sjuk kontroll över draget och kan fiska över gammal vass som är kapad av isen och ligger en bit under ytan. Man kan lugnt säga att jag kör 4-play till 99% på våren.
              Jag brukar fiska draget med mycket oregelbunden invevning och många vevstopp.

//C
              http://sportfisher.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Hellvibo Visa inlägg
                Hej någon som vet hur tekniken till en Savage Gear 4Play fungerar har fått lite hum om hur man gör men skulle vilja ha lite mer teknik. Fiskar mkt i Fardume träsk och har fått Aborre på 1,6kg så om någon har kunskap om den så kan ni gärna höra av er och möjligtvis hänga me dpå en tur till träsket bor i hellvi..

Tack på förhand Kevin.
                Hmm, Fardume är ett av dom absolut fiskrikaste träsket på ön, så om du har tillstånd att fiska där så är det bara att gratulera.
                Bor du i Visby eller Hellvi?
                Du har väl sett att det fångades en gädda på 16 kilo på den på kusten var med i både GT och GA.
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av OIofL, 2024-01-17, 19:50
                4 svar
                467 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg OIofL
                av OIofL

Arbetar...
                X