Fiskebutik - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskebutik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskebutik

Finns det någon bra fiskebutik som säljer bra utrustning och drag eller får man gå till järnbutiken inne i stan? Eller var köper ni er utrustning någonstans?
    [FONT="Comic Sans MS"]The One And Only [/FONT]

Järnaffären i stan och Sporthuset på Skarphäll är väl det bästa som finns här. Järnaffären skulle jag säga är den bästa. Bäst kvalité och och större utbud.

Kommentera

Jaha sportbutiken har jag inte varit i ens. Det är väl den nya... får väl åka dit och se helt enkelt och jämföra priser. Kanske enklare att köpa på tradera eller någe. Enklare och enklare men billigare =)

Kommentera

Dom flesta köper nog på postorder, finns ju en butik i Lärbro också som jag inte besökt.
        Tradera är ju begagnade grejor mest, kanske billigare men som med allt begagnat man vet aldrig riktigt vad man får.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
          Dom flesta köper nog på postorder, finns ju en butik i Lärbro också som jag inte besökt.
          Tradera är ju begagnade grejor mest, kanske billigare men som med allt begagnat man vet aldrig riktigt vad man får.
          Nä så sant så men drag kanske man vågar köpa där i alla fall. Mer rulle och spö och vadarbyxer och sånt skulle jag nog inte våga köpa online om inte någon verkligen säger att detta är bra. Det skall du ta å fixa. Annars tror jag nog mer på att köpa sånt nytt och testa i butik och man vet att jag är den första som kommer använda det och sköta det.

Lärbro, vet du möjligtvis vad butiken heter? Är det en renodlad fiskebutik eller någon sorts sportbutik?

Kommentera

Finns gott om sidor på nätet som säljer fiskeprylar.
            Generellt sätt så är det mesta billigare på nätet än i affären.
            Tradera säljer mycket nytt också, där kan man göra riktiga fynd, se till att kolla omdömen innan du bestämmer dig bara.

Det är alltid värt att ta en tur till lokala fiskebutiken ändå, ibland är det reor som slår nätet och man stöder ju faktist sin hemstad när man handlar där.

Rulle och spö lär du kunna hitta bra tips här vad du bör köpa, lite inte på att de i affärerna kan allt.
            Vadare kan ju va lättare att köpa i affär så du vet att det passar bra.

Här kommer några tips på sidor jag själv handlar ifrån, någon annan kanske kan fylla på..

www.sportfiskeprylar.se (föredetta sodershopen.se)
            Stort sortiment med fiskeutrustning, allt till sportfiskaren.

Kommentera

Ursprungligen postat av oddcurve Visa inlägg
              Finns gott om sidor på nätet som säljer fiskeprylar.
              Generellt sätt så är det mesta billigare på nätet än i affären.
              Tradera säljer mycket nytt också, där kan man göra riktiga fynd, se till att kolla omdömen innan du bestämmer dig bara.

Det är alltid värt att ta en tur till lokala fiskebutiken ändå, ibland är det reor som slår nätet och man stöder ju faktist sin hemstad när man handlar där.

Rulle och spö lär du kunna hitta bra tips här vad du bör köpa, lite inte på att de i affärerna kan allt.
              Vadare kan ju va lättare att köpa i affär så du vet att det passar bra.

Här kommer några tips på sidor jag själv handlar ifrån, någon annan kanske kan fylla på..

www.sportfiskeprylar.se (föredetta sodershopen.se)
              Stort sortiment med fiskeutrustning, allt till sportfiskaren.

www.olssonsfiske.se
              Klart att man kan göra fynd på tradera, fast sen är frågan om nån säljer något jättebilligt om det är stöldgods eller inte.
              Butikerna vill sälja saker, så rullar och spön kör dom vad dom har bäst procent på.
              Här är länken till sportfiskebutiken i Lärbro, http://sv-se.facebook.com/pages/STF-...4471307?v=info
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Tänkte nu när pojkvännen kommer ned här i juli å åka till den där fiskebutiken i lärbo och se vad dom har. Tittade på deras facebooksida men hade inga bilder på fiskebutiken tyvärr. Kanske skall efterfråga de =)

Nu har i alla fall han hjälpt mig med lite drag och fiskeväska som vi har beställt på nätet samt en liten våg så jag vet vad fisken väger och sånt och som han tar med sig saker till metet så det skall bli grymt kul å få testa. Mitt första fiskepass här på ön... wii =)

Sporthuset har jag ännu inte varit inne i men får väl kolla nu på fredag när jag åker in igen mot staden.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av OIofL, 2024-01-17, 19:50
                4 svar
                474 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg OIofL
                av OIofL

Arbetar...
                X