Havsöringfiske gotland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringfiske gotland

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöringfiske gotland

Hallå.

Är det någon som är insatt i öringfisket på Gotland?

Har tankarna på en tur dit och fiska öring några dagar till våren.

Tar tacksamt emot tipps om tidpunkt, heta ställen och beten gärna i närheten av någon stugby om övriga familjen följer med.

//Korsdraget
    I näst kast så .....

Ursprungligen postat av Korsdraget Visa inlägg
    Hallå.

Är det någon som är insatt i öringfisket på Gotland?

Har tankarna på en tur dit och fiska öring några dagar till våren.

Tar tacksamt emot tipps om tidpunkt, heta ställen och beten gärna i närheten av någon stugby om övriga familjen följer med.

//Korsdraget
    Sök trådar så garanterar jag dig att du hittar folk som kan hö på gotland väl
    [FONT="Arial Narrow"]Skitfiske på er! [/FONT]

Kommentera

Jag är från ön men har inte fiskat så mycket där. Men i princip är väl hela kusten nästan fiskbar. Nått som jag brukar roa mig med är att sitta på maps.google.se och kolla kusten efter ställen som ser vassa ut. Nordvästra delen brukar se bäst ut enligt mig.

Var en "Artikel/Notis" i senaste FJ om HÖ på gotland och experten Nicka's favorit på gotlands öring var då kustvobblers som Vicke och Gladsax om jag inte missminner mig.

Kommentera

Någon som kan bekräfta att det endast är C&R som gäller på höstarna efter havsöring?
        http://www.silverbums.com

Kommentera

Så här ligger det till: Högklint, Ygne, och ställen med mycket stenar som sticker upp och leopardbotten fungerar skitbra.i princip hela kusten kan man säga.Ett annat bra ställe som jag fått havsöring på och kan avslöja är bryggan nedanför Visby Lasarett.
          Jag kört med vicke och sandgrävling, dem brukar jag få följare med i alla fall. Det är fiskeförbud i åarna och en bit utanför åarna från den förtsta oktober till den 31 december på grund av att havsöringen leker som ovanstående sagt. Men det är ett stort plus om du har vadarbyxor så du når ut till alla platser men det vet du säkert redan

Läs gärna mer på fiskelandgotland.se/ Artur Söderlund
          Senast ändrad av ArturSöderlund; 2009-10-22, 12:12.
          Skitfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av OIofL, 2024-01-17, 19:50
          4 svar
          467 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg OIofL
          av OIofL

Arbetar...
          X