Gotland!!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gotland!!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det går skymmning/nattetid/gryning om det inte är en för varm sommar (tempen i vattnet). Öringen brukar gå in och käka "märlor".

Djupställen (se sjökort - finns i bokhandeln) kan funka för där blir vattnet inte lika varmt. Man kan även vada ut där det är långgrunt och kasta ut utanför "pallen".

Fiskekortet för Tingstäde kunde man förut löpa i resturangen/vandrarhemmet som ligger precis längs vägen ut mot Fårösund (tror att de har slutat sälja dem dock) samt i kiosken nere vid badplatsen.

Pavikens fiskekort kan man handla vid bensinmacken (Preem)...
    Senast ändrad av Bellum; 2009-07-13, 08:15.

Kommentera

jo visst f-n... kan tillägga att abborre går i innerhamnen innan badjäv... ursäkta! ... Innan turisterna kommer. Så ngn omöjlighet att få abborre vid piren är det inte... Däremot att fiska riktat efter abborre och gädda är inget jag rekommenderar då bestånden är hårt ansatta runt hela ön...

Kommentera

Ursprungligen postat av Bellum Visa inlägg
        jo visst f-n... kan tillägga att abborre går i innerhamnen innan badjäv... ursäkta! ... Innan turisterna kommer. Så ngn omöjlighet att få abborre vid piren är det inte... Däremot att fiska riktat efter abborre och gädda är inget jag rekommenderar då bestånden är hårt ansatta runt hela ön...
        Nu har jag hört detta också. Insidan av piren kan man få borre. Utsidan kan man få torsk (Jag misslyckas såklart men brorsan har tagit runt 10~ torskar där senaste tiden, största 2.5kg). Digerhuvud är klart intressantare och finare plats dock

Kommentera

fan nu är man riktigt sugen på att komma iväg. Tack för alla tips. Kikar in dagligen så det är bara att skriva mer om ni kommer på något att tillägga.
          Ha en bra fiskesommar. Johan

Kommentera

Det finns abborre vid piren i visby. Annars är väl mest flundra och även strömming för tillfället.

För fiske i Tingstäde träsk finns det båt att hyra, även möjlighet att lösa dag/år fiskekort. På jakt efter stora abborrar eller en stor gädda hade jag satsat på Bulverket, förut har det funnits en snitslad led. Kan ännu finnas kvar. Lycka till!
            Hasse Boman - 070-6020260
            Steve Nilsson - 070-5466819
            Senast ändrad av DanielNilsson; 2009-08-03, 15:14.

Kommentera

Fiske på Gotland

Gör gärna ett besök på fishyourdream.com
              http://fishyourdream.com/se/gotland/index.shtml

Här lotsas du till unika fiskeäventyr efter främst Havsöring men även andra arter på Gotland och de hjälper till med såväl boende som proffesionell guidning!

Vänliga hälsningar

Jocke

Kommentera

Fiske kort i täsket kostade 40 kr för en dag och 200 för ett års kort.
                båt hyra var 100 för tre timmar 150 för fem och 200 för en heldag.
                ring 0706523088 för att hyra båt

Kommentera

Nu kanske jag upprepar lite vad andra har sagt men endå, jag har också fått flundra, torsk, strömming och abborre vid piren på sommarhalvåret.
                  Skitfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av OIofL, 2024-01-17, 19:50
                  4 svar
                  467 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg OIofL
                  av OIofL

Arbetar...
                  X