Gotland!!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gotland!!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gotland!!?

Hallå.
    åker till gotland i sommar och tänkte plocka med mig fiskegrejerna. är det någon som har tips på var på gotland man ska fiska? Kan tänka mig att fiska alla sorters fiskar.

tack på förhand
    Johan

www.fiskelandgotland.se, btw ska också dit. Åker på söndag och stannar i två veckor, kommer bo i Klintehamn.

Fiskarn från båstad!

www.fiskedepan.se
    www.wittlock.se

Kommentera

Under sommarkvällar (när det har blivit lite kallare i vattnet) ska det väl vara möjligt att få havsöring? Det skulle i alla fall jag testat på om jag var du =)
      --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Tingstäde träsk är kul att fiska i. Det finns nåt som kallas för "Bulverket" (osäker på stavningen...) i sjön och det ska tydligen vara riktigt bra för abborre. Fråga localsen hur du hittar dit.

Ett annat ställe som verkar hett är längst ut på den långa, steniga piren vid hamnen i Visby. När vi lämnade Gotland halade en kille upp en riktigt fin abborre precis när vi passerade honom. Där skulle jag testa om jag var du.
        Senast ändrad av Gäddhängke; 2009-07-06, 23:23.

Kommentera

Drar till Gotland V29. Kanske plockar med mig flugspöt och flugar lite havsöring längs visbys stränder om inte festen tar över helt.
          http://www.silverbums.com

Kommentera

har varit på gotland en gång, för nästan 10 år sedan. då fiskade vi uteslutande i snoderå från en bro. jag vet inte direkt var det låg, för min polares pappa körde dit oss varje dag. hur som helst, abborrar mellan 0,5-1,2kg var jävligt vanliga, det högg nästan hela tiden. även stor mört. kommer ihåg att jag fick en på 0,6kg. allt togs på flötmete med mask. kompisen som har stuga där har även fått gädda på 6kg där.

men som sagt, detta var ett bra tag sedan och jag har inte den blekaste om hur där ser ut nu.

Kommentera

Gotland v 29

Samma här... Åker över med båten på Lördag. Blir väl mest bottenmete efter flundra (sandskädda) men har även med mig H.Ö spöt får att testa lite nattfiske längs kusten.

Någon som lyckats landa någon HÖ på natten den här årstiden?
              Skall bo i Ljugarn (Östkusten)

/Uffe

Kommentera

Ursprungligen postat av Henrik Nordberg Visa inlägg
                Tingstäde träsk är kul att fiska i. Det finns nåt som kallas för "Bulverket" (osäker på stavningen...) i sjön och det ska tydligen vara riktigt bra för abborre. Fråga localsen hur du hittar dit.

Ett annat ställe som verkar hett är längst ut på den långa, steniga piren vid hamnen i Visby. När vi lämnade Gotland halade en kille upp en riktigt fin abborre precis när vi passerade honom. Där skulle jag testa om jag var du.
                Aborre vid piren? Det låter tveksamt
                Känner folk som fiskat oerhört många gånger där och det man får är torsk och flundror, inte fy skam det heller men jag har aldrig hört om en borre där :p

Kommentera

Kust:
                  Öring - respektive sida om Visbyhamn (t.ex. utanför reningsverket) och längs strandpromenaden och Piren i Visbyhamnen (som nämns ovan)...

Torsk - Digerhuvud på Fårö, sägs även att man kan få Torsk från Visbyhamns pir men jag har själv inte fått ngn...

Insjö:
                  Tingstäde - Abborre, Gädda m.m. (fiskekort 20:-/dag)...
                  Paviken - Ruda, Gädda, abborre, mört, sarv, sutare, id (fiskekort)...

---
                  Ex. på fisk kustområden:

Glöm inte minimimått och fredningstider - bestämmelser:

Kommentera

kanonbra tips. Hur är det med havsöringen nu? går den att fånga även såhär sommartid?
                    hur är det med fiskekorten, var inhandlas dem lättast?

fortsatt skitfiske

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av OIofL, 2024-01-17, 19:50
                    4 svar
                    474 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OIofL
                    av OIofL

Arbetar...
                    X