HÖ Östra gotland någon?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HÖ Östra gotland någon??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• HÖ Östra gotland någon??

Åker med fiskepolarn mot ljugarn på östra gotland komande helg och undrar självklart om någon har varit på östra sidan och kastat från land??
    Vi har ju våra hotspots men har ännu inte hört något av den lokala källan på ön så tänkte se om någon varit där och provat lyckan???

Finns en del bra ställen, men tro inte folk släpper dom på nätet gratis,
    www.fishyourdream.com guidar säkert er.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

vet ju redan som sagt vart jag ska stå i vattnet då jag har varit på ön i 8 raka år och fiskat vid denna tidpunkt dock så har jag inte fått några fångstrapporter och hittar ingen vettig fiskebarometer att spana in eftersom min lokala spion har flyttat till fastlandet.
      Tack för länken dock, alltid värt att se vad de lokala guiderna har att erbjuda!

Kommentera

www.fiskelandgotland.se är det som infon kommer på, men dom släpper aldrig platser gratis.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

jag vet bra ställen där man kan få riktiga firrar som gör och gädda men dem måste ni fråga om ...

Kommentera

Ja. gå in på den sidan han sa

Kommentera

Ursprungligen postat av eddeking123 Visa inlägg
              jag vet bra ställen där man kan få riktiga firrar som gör och gädda men dem måste ni fråga om ...
              Gör? Gös menar du? Provutsattes en gång i en sjö på Gotland, men det gick inget bra. Gädda är det fiskeförbud på runt ön just nu.

Kommentera

Plågad gädda

Apropå gädda på Gotland så var jag och fiskade i går i ett av träsken (insjö), efter 5 havsöringsturer utan ett hugg blir man tokig. Som alltid så gav det mycket fisk men det är oftast ganska små pjäser det handlar om. Utdelningen blev 3 gäddor och en riktigt fin abborre. Jag vet inte vad borren vägde men den var 40 cm lång (måttbandet i fiskelådan funkar bra men jag litar inte på vågen) skulle gissa på 6-700 gr.

Den första gäddan jag fick var kanske på ett halvt kilo men vad värre var så hade den en 3-krok i magen med en blyförsedd tafs som stack ut ur munnen. Förmodligen har den levt med detta en längre tid för tafsen var hopväxt med gapet en bra bit in i mungipan. En av 3-krokens krokar stack ut på undersidan av gäddans mage. Han måste ha haft jävligt ont…alla firrar utom denna fick gå tillbaka.
                Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av vaderdetta Visa inlägg
                  Åker med fiskepolarn mot ljugarn på östra gotland komande helg och undrar självklart om någon har varit på östra sidan och kastat från land??
                  Vi har ju våra hotspots men har ännu inte hört något av den lokala källan på ön så tänkte se om någon varit där och provat lyckan???
                  Hej Robin "vaderdetta"; Skulle jag fiska efter Havsöring utefter Gotlands stränder utan lokalkunskaper skulle jag fiska där vinden ligger på och utanför steniga stränder med "leopardbotten". Alternativt skulle jag kontakta Nicka Hellenberg nicka@hellenberg.se och be om råd beträffande val av beten och säkra fiskeplatser. Det Nicka inte vet om havsöringsfisket runt Gotland är inte värt att veta.
                  Go for the Big Trouts!
                  Old Firehand
                  www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av OIofL, 2024-01-17, 19:50
                  4 svar
                  474 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg OIofL
                  av OIofL

Arbetar...
                  X