Vetskap om insjö; Gotland någon? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vetskap om insjö; Gotland någon?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vetskap om insjö; Gotland någon?

Var kan man fiska gädda på Gotland utan båt?
    Finns där överhuvudtaget någon liten sjö resp. vattendrag som är tillräckligt vassfri så man kan stå från land? ett plus om sjön innehåller fisk !

PMa om ni inte vill avslöja för alla :P

//
    Azazeal & Nesseh

Alla sjöar är privata vatten, men ostkustens stensstränder norr om Slite och hela vägen upp till Fårösund och Kappelshamnsvikens östra stränder, från Strorungs och norrut, håller fina matgäddor som typiskt går strandnära vid normalt ruskväder och även på kvällen under vackra sommardagar. Med lite tur smäller även öringen på. Sen finns det även grovabborre på lite väl valda platser.

Cykel är bra då man lätt kan ta sig långa sträckor på väglösa klapperstensstränder utan att ställa till med skada. Det var så jag började mitt sportfiskevansinne.
    www.utreel.com

Kommentera

http://www.fiskelandgotland.se/

här kan du nog hitta den info du söker

Kommentera

Ursprungligen postat av MiniApan Visa inlägg
        http://www.fiskelandgotland.se/

här kan du nog hitta den info du söker

haha, det där sidan.. jaaa.. den tipsar om de 3 ställena man måste använda fiskekort på, och dessutom skickade jag in ett mail om att man inte kunda hyra båtar på det sådant sätt som dom skrivit om på hemsidan(innan sommaren 07), ägaren till båtarna sa att han "inte hyrt ut dom sen förra säsongen".. och inte ens ett tack fick man för att man hjälper till :/

Men nu har jag faktiskt hittat några trevliga ställen som jag absolut kan återvända till. Och desto fler som jag markerar med stora X-aldrig mer! på kartan :P

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
        X