Fiske på Gotland! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske på Gotland!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske på Gotland!

Hej!

Kommer vara 2 veckor på Gotland i början av Juli på semestern och tänkte försöka hinna fiska eftersom det inte alls hunnits med i år.

Fiske kommer ske från land, i övrigt så är det inget som begränsar. Så gärna tips på platser och arter som det kan finns möjlighet att få i högsommarvärmen.

Kommer inte vara på något speciellt ställe, åker med husbil, så jag är flexibel när det gäller var, när och hur.

/Kristian Seth
    sigpic

Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inlägg
    Hej!

Kommer vara 2 veckor på Gotland i början av Juli på semestern och tänkte försöka hinna fiska eftersom det inte alls hunnits med i år.

Fiske kommer ske från land, i övrigt så är det inget som begränsar. Så gärna tips på platser och arter som det kan finns möjlighet att få i högsommarvärmen.

Kommer inte vara på något speciellt ställe, åker med husbil, så jag är flexibel när det gäller var, när och hur.

/Kristian Seth
    Hej Sturgeon; Skriv några rader till Nicka Hellenberg, nicka@hellenberg.se. Han kan det mesta om fiskets När, Var, Hur på och runt Gotland.
    Men fort för snart är det jul igen!
    Old Firehand

Kommentera

I högsommarregnet menar du väl? Nåväl, tack för jigglektionen och grattis till
      kiloborren, synd att den större smet...
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jag har hört att det finns feta borrar i tingstäde träsk och i bästerträsk... I tingstäde finns det feta rudor också. Paviken vet du säkert redan om men där finns det också feta rudor.

Kommentera

Bästerträsk, du menar Bäste träsk, privat vatten, bara att gratulera om du får fiska där.
          Paviken och Tingstäde finns det fiskekort till...
          Igår 14/7 så slog imperiet tillbaka, jag lyckades få en borre på 1025 gram på en gammal Vibrotail, Sturgeon fick nöja sig med ett par på 8 hekto på sina hypermoderna jiggar....
          Senast ändrad av Alessandro; 2007-07-15, 13:07.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Hemma från Kalkatraz nu!

Fått dina Pro Logic än?

Var två jättetrevliga turer vi hade, Louise instämmer.

Två borrar över kilot får anses som ganska bra. samt ett antal hyggliga mellan 6-9 hg.

/K
            sigpic

Kommentera

Jepp, dessutom var det rea, var meningen att jag skulle köra med dom igår, men båten var uthyrd.
              Om du blev fångdeporterad hit ett år så skulle du nog putsa ett par pb:n,
              borre, HÖ och id främst.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inlägg
                Hemma från Kalkatraz nu!

Fått dina Pro Logic än?

Var två jättetrevliga turer vi hade, Louise instämmer.

Två borrar över kilot får anses som ganska bra. samt ett antal hyggliga mellan 6-9 hg.

/K
                Var fick du borrarna`På jigg?
                Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
                  Var fick du borrarna`På jigg?
                  Hur är det med läsförståelsen?

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
                    Jepp, dessutom var det rea, var meningen att jag skulle köra med dom igår, men båten var uthyrd.
                    Om du blev fångdeporterad hit ett år så skulle du nog putsa ett par pb:n,
                    borre, HÖ och id främst.
                    Vad gör man för att bli fångdeporterad till Kalkatraz?

Knyckte äpplen som liten?

Blir kanske en återresa till Gotland någon gång!
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X