Havsöring från land i Visby - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring från land i Visby

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring från land i Visby

Hej!

Jag ska till Gotland och Visby i mars, ska bo inne i Visby och jag undrar om det är värt att ta med fiskespöt? Ungarna ska med så det lär inte bli allt för mycket tid över men kan nog få någon timme här och där, och då orkar jag inte krångla med att åka iväg och grejer, inte heller har jag några vadare utan får isf fiska från land nere vid hamnen/strandpromenaden - kan man få något från land där eller krävs det ett smärre mirakel? Någon annan som har erfarenhet av att fiska från land i Visby?
    Tack på förhand!
    //Olof

Finns många skickliga guider på G som kan ge dig rätt tips - frågan är om det är lönt. Har du nån timme " över " så gå ner o däng. Om du däremot åker på en fisketripp så ta kontakt med guiderna för bästa chans/ upplevelse.
    Peter b

Kommentera

Vill minnas att Broman var där i ett avsnitt av fiskedestination och fick en öring utefter strandpromenaden. Strax efter "kallis" om jag mins rätt.

Kommentera

Fiskat en hel del på Gotland men inte direkt inne i Visby, men har gått strandpromenaden x antal gånger och ska man ut där skulle jag säga att vadare är ett måste.

Kommentera

Tack för svaren! Ja alltså jag har ju sett folk fiska där med vadare någon gång. Och det finns ju någon pir/brygga strax norr om muren där man möjligen kan komma ut en bit. Som göteborgare (där HÖ är fredat mars ut) är man ju bra sugen på att få en liten smygpremiär redan i mars…

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av OIofL, 2024-01-17, 19:50
          4 svar
          463 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg OIofL
          av OIofL

Arbetar...
          X