HÖ @ gotland till helgen (070210 typ) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HÖ @ gotland till helgen (070210 typ)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• HÖ @ gotland till helgen (070210 typ)

Tjena,

Jag ska dra till svärmor på gotland till helgen, var där förra året i slutet av februari, eller om det va början av mars. Då såg jag iaf nåra lirare som körde efter havsöring. Såg så sjukt kallt och mäktigt ut

Är det ide att testa nu? Eller ide att testa är det väl alltid, men ja.. ni fattar? Skall man tänka på nåt speciellt? Jag har inga lyrriga vadare utan ba sånna här gammeldags gummistövels vadare, så det lär ju bli sjukt kallt, men jag tänkte testa iaf. Kör med spinnspö.

Vi bor strax norr om visby, men jag tänkte terra nedanför högklint typ. Om någon har nåt bättre tips är jag grymt tacksam.

Tackar på förhand
    Robert
    När drar vi?

havsöringfisket är igång hela vintern om det inte är för kallt skulle jag tro. Läs på www.fiskesidan.se eller www.fiskelandgotland.se jag var själv där förra vintern. Det var trögt men vi fick fisk till slut.

Kommentera

Ön är ett öringställe av världsklass där det står stora fina öringar vid i stortsett alla stenstränder utefter nordvästkusten norr om Visby hela vägen upp till Fårö. Temperaturerna i luft och vatten är perfekta just nu, särskilt när solen tittar fram, så det är bara att ta de gamla stövlarna och ta sig till närmsta isfria strand. Har stranden lagom mycket stora stenar och en pall (Pall = stup under vattnet) 40m ut fran land så är alla odds på Din sida.

Skitfiske!
      www.utreel.com

Kommentera

Högvatten och grumligt vatten gör det inte lättare, men visst går det.
        Jag förespråkar flytoverall under vadarna speciellt om man fiskar på nya ställen.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Tack för tipsen.

Flyoverall under vadarna lät inte som en dum idé. Tyvärr är overallen i Umeå hos morsfars, använder den annars bara när vi är i norge. Bor så jävla trångt att jag inte ritktigt kan motivera att haren här.

Jag tror att jag kommer klara mig ett tag iaf med bara vanliga kläder, mycke ylle å många lager, kort sagt med jävligt mycke vanliga kläder. Det blir nog inte det längsta turen. Funderar dock på hur man ska klara händerna, kör folk med handskar näre är minusgrader? Har snöat nån gång när vi vart i norge å det är ju faktiskt riktigt vidrigt

Såg nu att det ska blåsa ostlig till helgen, som jag har förstått det måste det typ va pålandsvind för att det ska va värt? Undra om jag kan motivera svärmor att köra mig över på andra sidan... å sen komma och hämta mig nåra timmar senare när fingrarna trillat av
          När drar vi?

Kommentera

Har du nån flytväst då? Liksom inte så lämpligt att vada omkring om i grumligt vatten om man inte känner till pallen. Annars får jag väl guida dig eller fiskar du helst själv?
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jo en flytväst har jag faktiskt tänkt fixa. Men det var lite det som va grejjen med det där stället nedanför havsklint som jag såg dem kasta vid ifjol. Det stack som ut sten en bit ut som de kasta mot å man såg inte ut att behöva vada så farligt långt.

Jag fiskar hellst inte själv och fiskar sjukt gärna med dig. Vet inte riktigt vem du är och vad du menar med att guida. Jag är typ utfattig och har nog inte råd att betala för en guide :-( Är det du som har pm:at mig så skall jag försöka lista ut hur det är man läser dem. Loggar in men inget händer, hade nåt sånt här popupp filter som tog bort den första popuppen med medelandet.

Hur fan gör man

Ska lägga min dotter nu men försöker dra iväg ett svar på nåt vänster senare ikväll.
              När drar vi?

Kommentera

Jösses, var nog lite stressad tidigare idag när jag kollade mailen... såg inte att medelandet stod i mailet. Och dessutom att det av en länk hehe
                När drar vi?

Kommentera

Guida=visa upp dina hemvatten nån gång i utbyte emot att jag visar dig mina. Fråga KG?, Stigson, UT och Zonker
                  jag har "guidat" alla dom på ön, dom fick t.o.m fisk under dessa turer och inga allvarliga lyten och men hoppas jag...
                  Senast ändrad av Alessandro; 2007-02-08, 00:27.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av OIofL, 2024-01-17, 19:50
                  4 svar
                  475 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg OIofL
                  av OIofL

Arbetar...
                  X