Lättvadat nära visby - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lättvadat nära visby

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lättvadat nära visby

Hej! Jag ska till gotland i helgen och undrar om någon har något bra tips på var jag kan fiska öring. Det måste vara lättvadat då jag är helt grön på detta. Har fiskat med vadare 1 gång innan så jag har ingen lust att ramla över pallkanten o drunkna.

Alldeles nedanför Almedalen är det vadbart och norrut mot Snäckgärdsbaden. När jag bodde i Visby brukade jag fiska nedanför klinten vid Tofta skjutfält. Vid Fridhem (alldeles intill Högklint) finns en fin liten vik som är lätt att ta sig till. Vill Du åka några mil så finns det fina och långgrunda vatten läns Ekstakusten (innanför Karlsöarna) söder om Klintehamn. Är du grön på att vada så bör du nog se upp mer för vågorna än pallkanterna. Även när det är rätt lugnt kommer det alltid en och annan våg som är högre än de övriga... Kolla också, så här års, de nya (utvidgade) skyddsområdena där man inte får fiska!

Kommentera

Utanför Lummelunda är också bra, ingen större risk att trilla av pallkanter men som alltid på Gotland bör man se upp..
      Se var du sätter fötterna så kommer du att ha en superhärligt fisketur. Min profilbild är från Gotland
      >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

Grymt! Tack för hjälpen, nu har jag ett gäng ställen att välja på. Fiskar annars gädda här där jag bor så det ska bli kul med lite omväxling.

Kommentera

Ursprungligen postat av Belton Visa inlägg
          Grymt! Tack för hjälpen, nu har jag ett gäng ställen att välja på. Fiskar annars gädda här där jag bor så det ska bli kul med lite omväxling.
          Lummelunda går nog bort. Se kartan över de utökade fredningsområdena.
          Click image for larger version

Name:	lummelunda.jpg
Views:	1
Size:	80,6 KB
ID:	1775738

Kommentera

BTW så behöver man inte överdriva det där med vadandet och absolut inte vada så långt så att man riskerar att ramla över kanten. De flesta öringar (även längs gotländska kuster) jag fångat har jag tagit stående på torra land. Fisken går ofta väldigt nära land, åtminstone så länge man inte skrämmer bort den...

Kommentera

Om du vill dela med dig av ett bra ställe man kan stå på från land blir jag oerhört glad. Flickvännen är också fiskare men äger inga vadare.

Kommentera

aa bra info där med fredningskartan!
                >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

Ursprungligen postat av Belton Visa inlägg
                  Om du vill dela med dig av ett bra ställe man kan stå på från land blir jag oerhört glad. Flickvännen är också fiskare men äger inga vadare.
                  Det finns hur många som helst. I princip överallt där ens kast når meterdjupt vatten och bottenstruktur mm är den rätta kan man hitta havsöring.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                  X