Ursprungligen postat av FiskarenMice
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring på sommaren Gotland
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av nuuben Visa inläggSen när man ska ut med vadarna vid lummelunda. .hur långt ska man ut? Så jäkla rädd att strömmen tar mig vid pallkanten haha
Vad gäller att veva snabbt så är det ju nödvändigt om man kör med kastpilkar/kompakta skeddrag i grundvattnet men med sk havsöringdrag (i "plast") eller kustwobblers behöver man inte veva så att svetten bryter ut.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggMan ska ha respekt för underströmmarna. Fiskar du tidig morgon/sen kväll så kanske du inte behöver vada alls utan kan ta fisken när den vågar sig upp på räder i det grunda, varma vattnet på själva pallen. Söker du fisken under dagtid så sök den längsmed själva pallkanten. Det handlar alltså inte om att kasta så långt ut som möjligt från kanten utan att hitta fisk som står eller simmar alldeles intill - i skuggan av - pallkanten.
Vad gäller att veva snabbt så är det ju nödvändigt om man kör med kastpilkar/kompakta skeddrag i grundvattnet men med sk havsöringdrag (i "plast") eller kustwobblers behöver man inte veva så att svetten bryter ut...
Kommentera
-
Befinner mig just nu presis nedanför lummelundagrottan o har fiskat ca 1 timme..resultat. .2 drag borta nu sitter jag vid en sten o röker en cigarett. Fan inte ett hugg funderar på att åka över där vid fiskebyn o prova lite..minns inte namnet med en bit norrut. Sitter med vadarna på. .vet inte ens hur långt jag kan gå ut i vattnet
Kommentera
-
Jag har också varit ute vid Själsö och svingat lite. En liten sprattlare upp och ett gigantiskt plask 30m utanför min räckvidd. Aldrig skådat något liknande, hann inte se fisken men det såg ut som en unge gjort bomben från trampolin.Kanske samma bjässe som du såg Tomas?
Kommentera
-
Såg i tråden att jigg inte funkar. Kan tala om att jigg funkar utmärkt. Var ute söndag efter midsommar och provade lite med vanlig gruff. Ingenting. Stannade till vid en gammal utlastningskaj med ca 8 meters djup och tänkte se om det var någon abborre inne. Knöt på en 10 gr jigg med en långsmal blåvit kropp med lång svans och kastade ut. På andra kastet jiggar jag in och precis när jag ser jiggen kommer det en torped ur djupet och snyter jiggen. 3,4 kg vild havsöring. Blir ett tidigt morgonfiske imorgon med bottenmete efter flundra och kasta lite jigg på sidan om.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera