Fiske på Gotland? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske på Gotland?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

För några veckor sedan var jag hemma i När. Jag var ute i austerviken på östra sidan med båten. Då jag stakade ut från "strandbodi" kryllade det av stora flundror på sandbotten. Vattendjupet på platsen var bara drygt en meter.

Hörde mig då för bland de sk husbehovsfiskarna i socknen. De sa att det var mängder med flundra längs med kusten och då på grunt vatten nära land.

Kommentera

Ursprungligen postat av snäck
      För några veckor sedan var jag hemma i När. Jag var ute i austerviken på östra sidan med båten. Då jag stakade ut från "strandbodi" kryllade det av stora flundror på sandbotten. Vattendjupet på platsen var bara drygt en meter.

Hörde mig då för bland de sk husbehovsfiskarna i socknen. De sa att det var mängder med flundra längs med kusten och då på grunt vatten nära land.
      Släng ut ett bottenmete med räka på så ska du se att du får flundror ganska fort

Kommentera

Min tanke var att någon gång under besöket meta flundra men ett efterhängset ryggskot satte stopp för detta.

Det får bli till nästa gång

Kommentera

ganska roligt

Ursprungligen postat av Alessandro
          http://www.gotland.se/imcms/servlet/GetDoc?"META_ID"=1461
          No Pain No Gain

Kommentera

Ursprungligen postat av Dman
            Haha! Se där! Till och med kommunen slänger ut hemlig fiskeinformation i sina webbadresser

Kommentera

Restriktioner kring flundrefisket på östra sidan av ön under våren se även
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av nicka_ Visa inlägg
                R E och övriga: Jag måste inflika med en viktig uppgift: Lojstaträsken tillhör markägarna och där finns INTE (jag upprepar "INTE") något fritt fiske. Jag kan även meddela att fler av mark- och vattenägarna i trakten börjat lacka ur på "tjuvfiskare". Det sitter dessutom skyltar intill de små sjöarna där det tydligt står att fiske är förbjudet. Spä inte på ilskan ytterligare för allas vår skull. Sötvatten- undantaget de fyra stora sjöarna, har ju inget fritt handredskapsfiske. Det är fiskekort som gäller. Eller privata tillstånd. Fiskekort till Tingstäde träsk finns ju däremot. I övrigt är det bara att instämma i det mesta som sagts här redan.
                Uppdatering, nu finns det fiskekort, 40kr/dygn.
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av OIofL, 2024-01-17, 19:50
                4 svar
                474 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg OIofL
                av OIofL

Arbetar...
                X