Behöver lite tips om Gotlands havsöring. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver lite tips om Gotlands havsöring.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

The coastline all along Visby can supply nice trout if you're patient and fish a lot regardless of weather. I've even caught trout in the inner parts of the harbour itself. Waders will help a bit... :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Eric H Visa inlägg
      The coastline all along Visby can supply nice trout if you're patient and fish a lot regardless of weather. I've even caught trout in the inner parts of the harbour itself. Waders will help a bit... :-)
      Aha interesting, have you caught any around the hospital/Tott Hotel - Snack part of the coast? There's lots of nice looking spots I as an angler think "hmm that looks good to fish", but no idea if the fish agree We never had waders before but I saw a UK tackle store selling "sock waders" for 40Kr a pair so I grabbed three, not had chance to try them yet but determined to do so before I leave Tott hotel! I know trout also like worms so hope to try some of them as well, if the weather will at least warm up a little!

Kommentera

Ursprungligen postat av Placebo Visa inlägg
        Aha interesting, have you caught any around the hospital/Tott Hotel - Snack part of the coast? There's lots of nice looking spots I as an angler think "hmm that looks good to fish", but no idea if the fish agree We never had waders before but I saw a UK tackle store selling "sock waders" for 40Kr a pair so I grabbed three, not had chance to try them yet but determined to do so before I leave Tott hotel! I know trout also like worms so hope to try some of them as well, if the weather will at least warm up a little!
        How'd it go? Did you get any trouts on worm?

Kommentera

Not yet unfortunately, weather was terrible whilst at the Tott hotel, now back home had a couple of good days in the harbour as well as at Vastergarn (the perch like my worms!)

Kommentera

Så.. Efter en längre paus från fiskesnack är jag tillbaka. Tvivlar på att jag varit saknad men jag har minsann saknat fiskesnack.

Fisket efter havsöring tog upp mer och mer av mina tankar. Kanske borde jag lyssnat på den gode Silverbågen, som var var med när jag tog mitt första sprall, när han sa "det där var jungfrusilen, nu kommer du bli fast..". Det blev jag. Oräkneliga timmar i skärgårdens karga vinterlandskap har det blivit sedan dess. En del fisk också faktiskt. Men mycket vill ha mer. När erbjudandet om fast tjänst på Gotland presenterades för mig kunde varken kärlek eller förpliktelser stoppa mig. Jungfrusilen är inte att leka med. Det är inte heller mitt fiskesug just nu. Jag tänker inte böna och be om hjälp eller tips här på forumet. Det gjorde jag förr och det gav mig förvisso goda vänner men nu letar jag gärna själv. Däremot fiskar jag gärna ihop med likasinnade som man kan teoretisera och garvar med.

Är det någon öjbo som vill stifta en ny bekantskap så skicka ett PM. Flugfiskar helst men spinnfiskar gärna. Har egen bil, termos och kan bjuda på hembakade kanelgifflar från Statoil.

Har ju en fråga också kom jag på.. flytning - funkar det? Gotlänningarna verkar ha stor respekt för strömmarna längs klintarnas kanter. Någon som testat? Annars blir jag den första - numret till sjöräddningen får väl läggas in innan..
            Fiskerapport på http://teamconkeso.blogspot.se
            sigpic
            Skitfiske!

Kommentera

Gör ett nytt försök!

Någon som kan tänkta sig sällskap? Tänkte fiska lördag och söndag!
              Fiskerapport på http://teamconkeso.blogspot.se
              sigpic
              Skitfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Gurchan Visa inlägg
                Gör ett nytt försök!

Någon som kan tänkta sig sällskap? Tänkte fiska lördag och söndag!
                Tjääna Gurkman
                Jag och tjejen skall vara på ön 22-29 dec, närmare bestämt skall vi bo i Tofta. Vi kommer med all säkerhet köra några pass.
                Kanske skulle vi köra något ihop, jag känner till ett och annat ställe att fiska på.
                Men va fan du kanske bara har skinka sill och julgran i kålan.
                Hur som helst skicka pm å telenr så kör vi om du har lust.

På dom igen
                Bb
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av OIofL, 2024-01-17, 19:50
                4 svar
                467 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg OIofL
                av OIofL

Arbetar...
                X