Måla om båten! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Måla om båten!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Måla om båten!

Hej!
    Har för närvarande en orange Lohi 430 till båt som jag skulle vilja förändra till en vit båt istället. Det är då bara utsidan som jag vill ha vit, insidan är fin som den är.
    Är det någon som håller på/vet någon som håller på med att måla båtar så skulle jag uppskatta något ofantligt om ni vill PMa mig.

Vore bra om någon skulle kunna tänka sig göra det en helg eller dyl.
    Jag bor i Bollnäs, men kan tänka mig att färdas några mil om det behövs.

Skicka ett PM. Så ska du se att vi kommer överänns.

Catch the moment, release for the future!
    sigpic www.EPfiske.se - Din boj i Hälsingland

Vad skumt, jag satt igår och googlade på ommålning av båtar då våran blivit väldigt solblekt.
    Även den en Orange Lohi! Förra året använde ja polish och vax och fick upp lystern lite, men nu ska jag laga lite småskador så tänkte passa på att måla den med.
    Hittade lite tips på biltema.se, men lånar din tråd lite här och är det någon som har tips att komma med på vad man ska tänka på vid ommålning av en plastbåt så blir jag tacksam.

Kommentera

MrBofors la en länk i en annan tråd,under offtopic, jag "lånar" den då det fanns lite att läsa där...

Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Undvik allt Biltema! Finns ju en anledning deras grejor är billigast......

Gör det med riktiga produkter så blir det rätt gjort. Kollar in det Tommy länkade till t.ex.

Kommentera

Japp kolla...men själv använder jag West systems till mitt båtbygge... http://www.westsystem.se/hem.html

och målat har jag gjort med både http://iyp.yachtpaint.com/sweden/ och biltemas prudukter....få se hur stor skillnad det är
          i hållbarhet,internationals var lite mer lättarbetad,men det var tusan annars med den prisskillnaden...

Hempel är en annat erkänt märke på båtfärger http://www.hempel.com/internet/inese...OpenDocument&1
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Aa. Det är bra grabbar. Men jag vill inte lyfta ett finger när det gäller målning. Tänkte leja det nämligen, så ja vet att det blir bra gjort. Ingen som vet om nån kan måla?
            sigpic www.EPfiske.se - Din boj i Hälsingland

Kommentera

Äh att fixa/laga/göra saker själv och sen se det fungera, eller att se ett färdigt resultat är ju hur skoj som helst!
              Tackar för länkarna, ska kolla in dom!
              Senast ändrad av Robban_Öre; 2011-04-04, 18:15. Anledning: stavfel och annat skit

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
              10 svar
              858 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sadda
              av Sadda

Arbetar...
              X