Hur tycker ni att fisket varit under sommaren i ljusnan mellan färila och laforsen? Då vattenståndet har varit OK
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ljusnan
Collapse
X
-
Tja,
Jag och min fiskebroder var till Bollnäs i helgen och fiskade i Klumpströmmen/Rösterboströmmen dag 1. Dag 2 fiskade vi i Färila. Just Laforsen var bäst, Lassekrogbanken och Hovrahällarna var OK. Vi fiskade bara med fluga. Summan på 2 man 2 dagar blev ca: 80 harrar och en öring, 45-50 harrar i bra storlek, men ett par var strax under kilot! Kanonfiske skulle jag vilja kalla det.
-
Ursprungligen postat av chewie Visa inläggTja,
Jag och min fiskebroder var till Bollnäs i helgen och fiskade i Klumpströmmen/Rösterboströmmen dag 1. Dag 2 fiskade vi i Färila. Just Laforsen var bäst, Lassekrogbanken och Hovrahällarna var OK. Vi fiskade bara med fluga. Summan på 2 man 2 dagar blev ca: 80 harrar och en öring, 45-50 harrar i bra storlek, men ett par var strax under kilot! Kanonfiske skulle jag vilja kalla det.
Hur gick det i Klump- och Rösteboströmmen?Predatorshopen.se - Butiken för dig som älskar predatorfiske!
Kommentera
-
Det gick utmärkt, ca 35 harrar på 2 man under Fredagen! Men ganska mycket smått. Rösteboströmmen spenderade vi lite mindre tid i, men vi ville testa lite på Öring, tyvärr utan den här gången! Natten mellan Lördag/Söndag slog vädret om, så Klump/Röstebo strömmen var döda på Söndagen. Vi gav upp efter 2 h iofs, men ville inte sabba så bra minnen med att stå och tjura i strömmen!
Kommentera
-
Där ser man, roligt att höra om bra fiske i Bollnäsströmmarna!Predatorshopen.se - Butiken för dig som älskar predatorfiske!
Kommentera
Kommentera