Ljusnan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ljusnan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ljusnan

Hur tycker ni att fisket varit under sommaren i ljusnan mellan färila och laforsen? Då vattenståndet har varit OK

Tja,

Jag och min fiskebroder var till Bollnäs i helgen och fiskade i Klumpströmmen/Rösterboströmmen dag 1. Dag 2 fiskade vi i Färila. Just Laforsen var bäst, Lassekrogbanken och Hovrahällarna var OK. Vi fiskade bara med fluga. Summan på 2 man 2 dagar blev ca: 80 harrar och en öring, 45-50 harrar i bra storlek, men ett par var strax under kilot! Kanonfiske skulle jag vilja kalla det.

Kommentera

Ursprungligen postat av chewie Visa inlägg
      Tja,

Jag och min fiskebroder var till Bollnäs i helgen och fiskade i Klumpströmmen/Rösterboströmmen dag 1. Dag 2 fiskade vi i Färila. Just Laforsen var bäst, Lassekrogbanken och Hovrahällarna var OK. Vi fiskade bara med fluga. Summan på 2 man 2 dagar blev ca: 80 harrar och en öring, 45-50 harrar i bra storlek, men ett par var strax under kilot! Kanonfiske skulle jag vilja kalla det.

Hur gick det i Klump- och Rösteboströmmen?
      Predatorshopen.se - Butiken för dig som älskar predatorfiske!

Kommentera

Det gick utmärkt, ca 35 harrar på 2 man under Fredagen! Men ganska mycket smått. Rösteboströmmen spenderade vi lite mindre tid i, men vi ville testa lite på Öring, tyvärr utan den här gången! Natten mellan Lördag/Söndag slog vädret om, så Klump/Röstebo strömmen var döda på Söndagen. Vi gav upp efter 2 h iofs, men ville inte sabba så bra minnen med att stå och tjura i strömmen!

Kommentera

Där ser man, roligt att höra om bra fiske i Bollnäsströmmarna!
          Predatorshopen.se - Butiken för dig som älskar predatorfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
          10 svar
          829 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sadda
          av Sadda

Arbetar...
          X