Någon som vet hur isfisket efter gädda är i hillesjön som ligger strax utanför gävle?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hillesjön utanför Gävle?
Collapse
X
-
Jag var med där på en angeltävling för 2 år sedan och lyckades vinna! Fick 6 st småsnipor! De andra angellagen lyckades också bara få smågädda! Största gäddan på tävlingen vägde 2-2,5 kg har jag för mig.
Vad jag har hört i helhet så skall det inte vara nå höjdarfiske i Hillesjön men kom gärna med rapporter om du testar!
-
Har inte fiskat gädda i sjön dock sutare som det finns gott om, sjön är ju rätt igenväxt sommartid så det går nog en och annan fin. Såg ett par skapliga gäddvak på morgonkanten där jag metade. Vet att sjön har medeldjup på ca 2m och 2.5m som djupast. Alltså riktigt grund. I grannsjön Mårdängsjön tas det ju gädda på över 10 nästan varje år, och den är ju ännu grundare.
Såg en hel del nät utlagda av boende runt Hillensjön vilket är trist.
Kommentera
-
Komiskt !! jag o nåra pålare e så sugna på lite ismete, men här i stockholms trakten e de inga isar så ja ringde upp till bla gävle fiske redskap o fråga lite om isar o sjöar . då sa han bla hille sjön ..ja va där för ca 15 år sedan o pimpla o i första hålet fick ja en gädda . men som han sa de e inge fisk över 5 kg ..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av sm00rph Visa inläggJo det blir en sväng ut på hillesjön imorn får se hur de går!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MeskMatte Visa inläggDet skulle vara kul och vet hur det gick?
Kommentera
Kommentera