Nedre Dalälven runt Hedesunda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nedre Dalälven runt Hedesunda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nedre Dalälven runt Hedesunda

Halloj alla fiskare!

Som rubriken lyder ovan så är det nämligen som så att jag, en polare och min lillebror skall iväg på ett litet äventyr, då valet då landade i nedre Dalälven runt Hedesunda.
    Eftersom vi enbart är där ett par dagar så vill vi ju såklart minska åkandet med båten för att kunna ha betena i vattnet så mycket det bara går.

Så frågan lyder, finns det någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig dela med sig ett ställe eller två?

Just det. Det är Abborre och Gädda som står på menyn.

Skitfiske på er!

Mvh ett par glada grabbar!

När skall ni dit? Finns mängder med fina hålor, se ex navionics hemsida och sjökort över området. Går inte säga exakt vilka ni bör prova då det enligt min erfarenhet därifrån beror helt på vart betesfisken parkerat för dagen, hittar ni större konsentrationer av betesfisk hittar ni också gäddan. Abborre har jag dock inte provat där. Sen är det extremt mycket av och på, man kan stå dänga i timmar utan en kontak. Men så är det som någon slår på en switch så kan de smälla på ett gäng för att sedan bli lika dött igen. Så misströsta inte utan gnugga på så smäller det förr eller senare.
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Var tänket ni bo? Campingen eller annorstädes?
      Är från hedesunda

Kommentera

Tack för tipset!
        Planen just nu är att vi drar iväg den 23 september och blir kvar ett par dar. Datumet i sig själv är inget som är hugget i sten med tanke på att det behöver klaffa med jobbet, men där omkring i alla fall. Taggade är vi, första gången vi provar på fiske i älv!

På campingen tänkte vi hålla hus! Båt har vi med oss. Så utöver ett par bra ställen att fiska på, du kanske har koll på lämpliga ställen att rampa på? Helst där man kan parkera bilen utan att blir något tjafs. :p

Kommentera

Skicka PM så löser vi det

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
          10 svar
          846 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sadda
          av Sadda

Arbetar...
          X