Hej allesammans! Jag har en sommarstuga i södra Hälsingland, närmare bestämt Holmsveden. Sommararna där går åt att leta efter nya sjöar, de senaste sommararna har gått åt att söka efter den något hemliga arten ruda, har lyckats i liten utsträckning i nån damm på nån privat gård med skulle vilja hitta en tjärn också. Vet en tjärn där det förmodligen finns eftersom jag hittat rester av en ruda. Men skulle vara kul om nån ville tipsa om en sjö i Södra Hälsingland med ruda.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ruda i Södra Hälsingland, Hjälp mig
Collapse
X
-
Finns en pöl full i ruda efter fotbollsplan i Sandarne (söderhamn)
åker man förbi har man en liten kraftstation på höger sida man kan parkera vid, sen får man gå en bit längs med järnvägen och in i skogen så ligger en väldigt liten pöl full i ruda
Vettefan dock om jag skulle vilja åka från holmsveden för att fiska där dock, risk för algblomning och mygg i massor
Men ruda finns det garanterat, skulle tro att det enbart är ruda där t.o.m! Troligtvis inga större exemplar dock
Kommentera
-
Tack för tipset! Får se om jag åker dit men kul att veta Men hur tar man sig över järnvägen till pölen, finns de nån tunnel under?Senast ändrad av Sweden Adventures; 2018-08-07, 07:29.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av stahre87 Visa inläggGår över spåret?
Kommentera
Kommentera