Härnebo ligger mig varmt om hjärtat, nedan ser du inringat vart rampen är, jättefin uppställningsplats för trailern också! nygjort för iår, alldeles bredvid rampen
Har tyvärr ingen djupkarta, men när du åker ut från rampen är det säkrast att köra ut på vänster sida om ön, ligger nån fulingsten till höger, har sett en del lokala åka där men jag litar mest på vänstra sidan och håller mig till den
Jag gjorde som så att jag ritade lite åt dig på kartan för att du ska få ett hum om härnebosjön
innanför röda strecken är "ej trollingdjup, mindre än 3 meter"
Röda kryssen är ställen där det går snabbt upp och risk att man fastnar med wobbler
Blå cirkeln är en djuphåla
Gula strecken är djupbranter / friliggande grund (yttre gula är 8meter från 18-20)
gula kryssen är ett par av metergäddorna jag fick ifjol på ett ungefär, men det är i den delen av sjön det händer, iallafall för mig
Överlag är det en väldigt djup sjö, bäst fiske har jag fått via siluettfiske, hellre fiska grunt än djupt, trots det stora djupen, de största fiskarna har jag fått mellan 2-4 meter i vattenlagret
Har du någon fundering är det bara att fråga, jag borde kunna svara på det då jag varit där massvis med gånger
När du svänger in till holmsveden så är det en röd kåk på vänstra sidan (första huset har jag för mig) med 2 garage, tror det även sitter en fiskekortsskylt på hans hus
har för mig han heter bengt men kan ha fel, trevlig karl
Kommentera