Armsjön - Båtfiske (uppdaterad) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Armsjön - Båtfiske (uppdaterad)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Armsjön - Båtfiske (uppdaterad)

Hej,

Fiskar normalt i dalarna men har tänkt att traila upp båten vid midsommar till gamla hemtrakter och närmare bestämt Armsjön mellan hälsinge- och medelpadsgränsen.

Känner till vart man kan få tag i fiskekort: http://www.upplevnordanstig.se/sites...nordanstig.pdf

Vad jag hört ryktat om för 10-15år sen är en skapligt bestånd av gädda samt aborre (samt även en del gös??).

Skulle vara hemskt tacksam med information om vart det är möjligt att sjösätta samt eventuella sjökort då sjö är klart full av grund etc och jag överväger att inledningsvis trolla med 3-5 spön (inte förbjudet vad jag hittat?).
    Någon som har andra erfarenheter från sjön att dela med sig av?

Mycket tack, glad att dela med mig av eventuell intelligence från trippen

Edit: Ber om ursäkt för radering och repost

Fångstmässigt kan jag rapportera 5 st gäddor på ca 5 timmars fiske, ingen av storlek utan storleken var mellan 1-2kg.

I huvudsak trolling med 4 spön.

Sjön verkar är väldigt näringsfattig och flatbottnad (troligen för det mesta sand) och fiskarna verkar stå kring olika stenformationer som uppträder lite här och var. Huvudsaken var huggen var på Zalt eller bomber som gick ytligt, att fiska på mer djupgående beten verkar kräva bra lokalkunskap om grunden annars går du garanterat fast.
    Varning för att det är väldigt lätt att gå på sten då det går stenåsar strax under ytan på många ställen.

Provade även Skarhålssjön men var (dock 26 grader och steksol den dagen). Den sjön måste betraktas som väldigt grund.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
    10 svar
    829 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Sadda
    av Sadda

Arbetar...
    X