Havsöring kring Gävle/Skutskär - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring kring Gävle/Skutskär

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring kring Gävle/Skutskär

Hej!

Är helt ny på det här med havsöringsfiske och tänkte kolla om det är någon som har tips på ställen, flugor, joggar etc som dem skulle kunna dela med sig av?

Var ute idag och fiskade hela dagen utan någon framgång.

Havsöringen kallas för de tusen kastens fisk så det är bara att bita i det sura äpplet och nöta på.

Kommentera

fiskar själv då och då efter havsöring.......har lagt mer än 1000 kast o inte fått nått än. Inte är det fisketekniken det är fel på heller för de andra man fiskat med har inte heller fått nått de gånger jag varit med. Är inte super aktiv visserligen men nu på våren kan man inte fiska efter nått annat än HÖ när vattentempen är såpass låg

Ställen som de fanns HÖ på sist har varit tomma när jag varit med. Vill man öka sina chanser så är de bara att läsa läsa och åter igen läsa om allt man hittar på nätet om just HÖ fisket.

Bara och nöta på som sagt, för varje kast du gör så blir chansen större att det hugger
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Absolut. Har inga tankar på att ge upp. Nu är målet havsöring och då ska det bli havsöring. Ska nöta på/testa mig fram och se hur det går. Tänkte att ett inlägg här kanske skulle öka chansen lite.

Kommentera

Lite kort vadman läst, hört och sett på film

- Grunda vikar med anslutning till djupbranter
          - Leta ställen där solen värmer, titta vart sjöfåglarna är
          - Är det riktigt kallt i vattnet kan pålandsvind trycka det varmare vattnet mot stranden,vice versa om det är varmt i vattnet
          - Variera hemtagning, prova olika storlek på betet, spinnstop

Detta är vadman har hört och läst, HÖ är nog den knepigaste fisken enligt mig att fånga. Andra fiskar kan man luska fram huggtider, tid på dygn, bete osv. Men HÖ har jag svårt med
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
          10 svar
          838 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sadda
          av Sadda

Arbetar...
          X