Ädelfiske i helgen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ädelfiske i helgen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ädelfiske i helgen

Ska till Sandviken/Gävle över helgen och tänkte passa på att fiska lite. Tips på något fint flugfiskevatten (öring/regnbåge) mottages tacksamt!

/Mathias

Jag åkte till Svarttjärn i Järbo, en liten tjärn där det endast är flugfiske tillåtet. På morgonen var det riktigt bra fiske med mycket vak. Tog en regnbåge på 1.6kg på en Red tag som fiskades torrt.

Har man vägarna förbi och vill fiska kan jag rekommendera Svarttjärn.

Kommentera

Hej, vi ska upp till Järbo om ett par veckor men jag hittar inte svarttjärn på någon karta. Finns det någon vägbeskrivning någonstans?

Kommentera

Tja har inte vart där på länge så vågar inte säga hur fisket är. Men här har du en dålig karta, https://tools.wmflabs.org/geohack/ge...Gästrikland%29

Funkar inte det så stanna på macken i järbo en handlaren butik i samma hus tillika där du löser kort 80kr spöt tror jag dom kan nog ge dig en vägbeskrivning. Du kan väl tala om sen hur d blev med fisk?
        Skitfiske på dig

Kommentera

Ursprungligen postat av Breznac Visa inlägg
          Tja har inte vart där på länge så vågar inte säga hur fisket är. Men här har du en dålig karta, https://tools.wmflabs.org/geohack/ge...Gästrikland%29

Funkar inte det så stanna på macken i järbo en handlaren butik i samma hus tillika där du löser kort 80kr spöt tror jag dom kan nog ge dig en vägbeskrivning. Du kan väl tala om sen hur d blev med fisk?
          Skitfiske på dig
          Kanon - tack för tipset! Fiskerapport kommer...vi ska dit 8-11 oktober :-)

Kommentera

Hubo Långsjön är trevligt med mycket och stor regnbåge!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
            10 svar
            855 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sadda
            av Sadda

Arbetar...
            X