Resa till Falkenberg, tips om Ätran! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Resa till Falkenberg, tips om Ätran!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Resa till Falkenberg, tips om Ätran!

Hej! I morgon bär det av till Falkenberg, tänkte prova fiska i Ätran, min flickvän tipsade om det.

Är en nybörjare inom fiske och har aldrig fiskat lax förut. Har bara varit uppåt i landet och fiskat öring och röding.

Därför skulle jag vilja få lite tips om hur det är vid Ätran, terräng osv och vilka drag som funkar. Jag tänkte köra hasspelspö.

Ber om ursäkt för slarvigt text men har brottom iväg till sjukhuset...

Tack på förhand!

Hej! De flesta laxar tas på antingen fluga eller mete med räka iom att de flesta kör med det, sistnämnda metod från laxbron där även fiskestugan är belägen (kort, registering av fångst osv) Men fisk tas även på spinn.. Ån rinner genom ett vackert parklandskap centralt i staden. Info http://atranssportfiske.se/
    Senast ändrad av Hemi; 2012-07-23, 11:22.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
      Hej! De flesta laxar tas på antingen fluga eller mete med räka iom att de flesta kör med det, sistnämnda metod från laxbron där även fiskestugan är belägen (kort, registering av fångst osv) Men fisk tas även på spinn.. Ån rinner genom ett vackert parklandskap centralt i staden. Info http://atranssportfiske.se/

Om man kör på spinnare vilka färger är att rekommendera? Funkar skeddrag bra också?

Kommentera

Om du har så kör tubfluga och bombardaflöte motsv. Kanske spinnare om du vill dra en tröstabborre då det mest sannolika är att du inte får nån lax...statistiskt sett alltså. Skit i fisket mitt på dagen, hellre tidig morgon eller eftermiddag 17-20. De som kan vattnet drar den absoluta majoriteten av laxen.

Om jag ska va ärlig så hade jag lagt max ett dagskort på laxfisket och resten på nåt annat. Finns gott om sjöar o varför inte fiska öring nedanför tullbron och ut i hålan om du flugar (gratis) eller vid kusten.
        Ska du hit i mitten av veckan kommer sommarvädret sannolikt inte förbättra oddsen för lax heller.

Bott här hela mitt liv typ men fiskat lax 2 ggr. Ser sjukt enformigt ut. Men första besöket ger väl klart mer motivation. Möjligen hade ett klass 5-6 spö på fluga lockat lite.

Lyckat till vad du än väljer!
        ------------------------------------
        Fiskelycka till er alla!

Kommentera

Det var en jävla avatar du har i din profil - får ju ont i ögat att bara titta på den..:-)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
          10 svar
          829 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sadda
          av Sadda

Arbetar...
          X