Fiske i marma - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i marma

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i marma

Funderar lite över hur fisket är i marma-mehedeby efter gädda är för tillfället? vattentemperatur etc.
    sedan har jag försökt att hitta vad det kostar att hyra båt där men inte hittat ett smack men det kanske finns någon har som har koll på vad det brukar kosta att hyra en båt för en dag där?

Var ut i bergviken i fredags och där var det ca 15-16grader varmt i vattnet(enligt ekolodet). Noll koll på Marma dock.

Kommentera

Jag har fiskat i Marma en långhelg. Vi var sex pers högsommar. Vi fick 2(!!!!) snipor och fiskade istortsett dygnet runt. Men fick tipset om att åka dit från Berras Sportfiske tror jag det var. Hehe.. Då hyrde vi båt från en pizzeria/grill/kiosk. Antar det inte finns så många i området, så testa ringa till pizzerian och fråga. hehe.. Lycka till!
      //Klas
      http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Nu kan jag ha fel men hyrde båt där i våras och tror den kostade 250 spänn får båt (Linder 440) med motor och soppa.

Lite info:

Sen gick väl Fiskekort på 50 spänn per dygn.

Djupkarta är bra att ha om man inte känner till vattnet (som jag inte gör), då det kan gå från 14 meter till 1 meter jävligt snabbt om man inte vet hur älvfåran går. Ekolod är därmed bra att ha.
        Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Min polare hade för sig att det var 350 för båten, men vågar inte säga vilket som är rätt.
          Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
          10 svar
          829 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sadda
          av Sadda

Arbetar...
          X