Bumpar och kollar om mörten är i söderhamnsån nu. Behöver gäddbeten. =)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddfiske i Söderhamns skärgård.
Collapse
X
-
Tjena Henric!
Gäddfisket har varit lite knepigt i år, det har inte riktigt kommit igång pga de kalla nätterna! Kan hända att det börjat nu, var 2 veckor sen jag var ut på flaket, tagit lite andra vändor istället!
I Skärså är det igång iallafall (snitt på ~30 per tur) och i marmen var det extremt mycket gäddrom så leken bör ha tagit fart även om det inte varit någon direkt huggsexa någon vända!
Vart fiskar du oftast?
Kommentera
-
Jag kommer nog vara där en hel del framöver! Ser du en svartvit ockelbo b14 så är det bara att svänga förbi och snacka lite! Hade sjukt bra höstfiske på en del ställen på marmen ifjol, får se om vårfisket blir lika bra när det släpper!
Skicka meddelande här går bra med om du vill utbyta "godis" under jobbveckan!
Kommentera
-
Hejsan! tips sökes. har fiskat lite vid nynäs fabriken i en vik här ute i Sandarne. 2 små gäddor hittils bara.
Har lite olika gädd drag och olika färger. än så länge har de bara nappa på ett gul/silvrigt drag.
och vill nån ha sällskap i båten är jag gärna med. har bara cykel just nu så tar mig inte så långt.
Kommentera
-
Vid utloppet till flaket under forsbackabron tog jag mitt pb på 4,2 (gädda) och har tagit gädda längre upp längs med hela lötån upp mot varbergsviken, skenstaviken. Håller på och fiskar av hela den sträckan nästa ställe blir Losesjön där det finns abbore, gädda, öring, regnbåge, finns även i lötån. sök på "fiska Söderhamn" på google och klicka på den nya pdf. fiskeguiden så får du lite koll över åar och sjöar i närheten samt vad som finns i dom
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DalaGädda Visa inläggHejsan! tips sökes. har fiskat lite vid nynäs fabriken i en vik här ute i Sandarne. 2 små gäddor hittils bara.
Har lite olika gädd drag och olika färger. än så länge har de bara nappa på ett gul/silvrigt drag.
och vill nån ha sällskap i båten är jag gärna med. har bara cykel just nu så tar mig inte så långt.
Helt ny på forumet (typ 4 minuter gammal) Jag bor i Åsbacka och brukar gå ner bakom garaget, kommer då ut på gamla sågverksudden, dom senaste 4 gångerna har jag fått gädda varje gång, den största var på 3,1kg ca 90cm. Använder i stort sett bara 3 olika drag, vanlig Toby (silver/blå) och 2 olika Atomer (svart/guld och silver/blå) vikter på dragen ligger på runt 30-35 gram. Skitfiske på er..
Edit:
I helgen fick ja upp 11 st, släppte tillbaka 2 och tappade runt 10-12 utanför oljehamnen, inga monster men snittvikten på dom jag behöll låg på över 2 kgSenast ändrad av Hassebergstrom; 2014-07-14, 18:04.
Kommentera
Kommentera