Gäddafiske i Storsjön, sandviken! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddafiske i Storsjön, sandviken!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddafiske i Storsjön, sandviken!

Tjena alla fisketokar!

Jag och min far köpte oss en stuga och en båt i sandviken förra sommaren, ligger precis vid storsjön!
    Vi är båda tokiga i fiske, och fiskade mycket förra sommaren.
    Men sjön levde inte riktigt upp till allt vi hade hört från lokala fiskare i sandviken, och vad vi läst på internet om sjön.

På en dagstur så kunde vi väl ta tre gäddor och tre gösar. Verkligen inte bra resultat för en dags fiske. Kan ju dock vara för att vi fiskade på sommaren, men det tror jag inte bara spelar in, vi fiskar nog på fel ställe.

Men det jag vill veta är om någon som fiskar mycket i storsjön. Vet vart gäddorna befinner sig i sjön, vi vet ingenting om sjön än så länge. Och vi skulle uppskatta att få lite information om vad gäddorna gillar för beten just i storsjön, vart de befinner sig, hur dom beter sig. Även massa fakta om hur gösarna beter sig också.
    Våran båt ligger i Bovik, så det är vår utgångspunkt.

Väldigt tacksam för massa svar, så vi kan få oss en uppfattning om vart vi ska fiska nu när vi läggar i båten om tre veckor!

MvH Adrian!

Hallå, jag fiskar ganska mycket i storsjön men dock bara på västerfjärden, bovik ligger vid könikan så.. men antar att det är ganska lika. Gäddorna har jag inte sån bra koll på förutom att dom hugger på alla sorters drag. men gösen har jag bara fått på färgglada wobblers, mest gul ,orange och grön så nöt på med det. Fått en gäng gäddor 4-7kg men ingenting över de i storsjön men då har jag fått dem på 4-6 meters djup nå djupare hugger dom inte även fast man letar på dom med ekolod så. men bara och nöta med färglada färger så ska det gå, det är helt klart bästa färgerna i storsjön

Kommentera

Testa runt utloppen i sjön nu på våren (gavelhytteån och jädraån). Dock lite långt bort från bovik men där brukar det gå grövre fiskar om du är ute efter gädda. Annars vertikalfiske efter gösen runt körnicka på sommarna är ruggigt kul.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
      10 svar
      829 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sadda
      av Sadda

Arbetar...
      X