FY FAN! Kan man bli annat än förbannad? Gädda @ Runn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FY FAN! Kan man bli annat än förbannad? Gädda @ Runn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jakobj Visa inlägg
    Så allt ditt gyltafiske har gått ut på ren CoR? Du har aldrig fiskat den för matens skull utan bara för eget nöje och sen kastat i dom igen?

Menar inte att dryga mig, bara påpeka att det är väldigt svårt med pekpinnar vilket håll man än kastar dom åt. Det blir ofta väldigt konstigt när sportfiskare för CoR debatt med varandra och dömer än ena än andra sidan.
    Gyltan har klarat sig undan mitt matbegär men mycket fisk har inte gjort det. Sedan den bit du kommer till att det svårt med pekpinnar m.m. samt dömer än den ena än den andra sidan. Detta fattar jag inte vem har rätt att döma mig så länge jag håller mig till lagen. Var och en har rätt att säga sin personliga åsikt i frågor, men att döma har ingen rätt att göra på forumet, vem säger att pekpinnarna åt ena eller andra hållet är det rätta var finns det stöd för detta , troligen inget alls utan det är bara åsikter. C&R påhoppen på forumen tex gör ju att man spyr så fort man hör ordet C&R. Vilken seriös fiskare som helst inser att man skall vara så skonsam man kan mot fisken, utan att behöva höra hur illa man behandlar en död fisk eller liknande.
    Det blir snart som i GBG på 80-talet där ungdomen demonstrerade för en bilfri innerstad och renare luft. Man satte sig ner och spärrade gator hindrade trafik, men man körde dit i gamla volvo renault folkabussar m.m. som verkligen inte var miljövänliga.
    Så min personliga åsikt är att det finns inget mer att debattera under C&R då ordet spelat ut sin roll och blivit något varumärke för fanatiker på nätet.
    Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
    Nu även blog på gylta.blogspot.com
    Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

http://www.jaktojagare.se/se/comment...9&context=7950 Denna länken och gå ner till nummer 3 i listan så hittar du det! Börjar med fiskare dömda för

Kommentera

levande bete djurplågeri är väl samma sak när du får napp på ett drag/wobbler är väl lika djurplågeri då fan löjligt ju.

Kommentera

Sunt förnuft är väl det som alltid borde räknas. Vad är då sunt förnuft? För mig att är det att vårda resursen på bästa sätt. Känner jag för att ta hem en matfisk då och då om resursen tillåter det så gör jag det (Tar idag endast upp någon gös och några abborrar om det passar). Om någon annan vill ta upp matfisk då och då så bekommer det mig inte. Allt inom rimliga gränser.
          Detta om C&R går att diskutera till tidens ände om man vill.

Ps: Varför hör man så sällan från C&R förespråkarna här på FS då det t ex läggs upp en fångst på t ex en bonkad lax? men vilka kraftiga åsikter då det är en bild på en död gädda oavsett storlek.
          Är laxen mindre värd eller finns det så mkt lax att den behöver vi absolut inte bry oss om eller är det blivit en trend att på all gädda skall C&R tillämpas?
          Vad beror det på att en död gädda väcker sådana känslor men inte en död lax?
          Senast ändrad av Korsdraget; 2012-01-08, 22:21.
          I näst kast så .....

Kommentera

Beror mycket på att det finns väldigt många som fiskar just gädda....

Kommentera

Bästa popcorntråden på länge..

Kommentera

Popcorn?? jag trodde det rörde sig om Ölburkar

Kommentera

Ursprungligen postat av Runningsea Visa inlägg
                  levande bete djurplågeri är väl samma sak när du får napp på ett drag/wobbler är väl lika djurplågeri då fan löjligt ju.
                  Så dina wobblers lever? Nog för att swimbaits ser verkliga ut..

Kommentera

klart jag har levande wobbler har inte du det? man tacklar mörten så den rör sig som vanligt när man trollar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X