FY FAN! Kan man bli annat än förbannad? Gädda @ Runn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FY FAN! Kan man bli annat än förbannad? Gädda @ Runn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Eppis Visa inlägg
    Polisanmäla fångstmannen? Han erkänner ju ett brott och det finns bildbevis, om nu reglerna säger att fisk över 75 cm ska släppas tillbaka?

Nu är det tyvärr inget lagbrott att ta upp en för stor gädda i ett privat vatten utan ett regelbrott mot fiskevattnets regler. Lagbrott är det bara om personen fiskar utan tillstånd av fiskevattenägaren.
    Tumlaren
    trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inlägg
      Nu är det tyvärr inget lagbrott att ta upp en för stor gädda i ett privat vatten utan ett regelbrott mot fiskevattnets regler. Lagbrott är det bara om personen fiskar utan tillstånd av fiskevattenägaren.
      Tumlaren

Tvivlar på att han skulle ha haft kort. Brukar stå regler på baksida av fiskekorten men kommer inte ihåg hur fiskekorten ser ut för just runn.

Kommentera

Ursprungligen postat av Eppis Visa inlägg
        Polisanmäla fångstmannen? Han erkänner ju ett brott och det finns bildbevis, om nu reglerna säger att fisk över 75 cm ska släppas tillbaka?
        Det står ju inget om dom sedan stoppat tillbaka fisken då är det inget regelbrott. T.om där lagen gäller så om fisken avlider eller man måste avliva den så släpper man bara i den i vattnet igen så är det ingen överträdelse, det står inte att man måste släppa tillbaka den levande för man skall ju ta livet av svårt skadade fiskar. Det finns inget i artikeln eller bilden som i ett lagfall skulle bevisa lagbrott, däremot så kan man ha misstanke om att allt inte är ok. Det bekräftar man eller eliminerar man genom att ta reda på fakta, vilket också folk på forumet borde göra innan dom hoppar på någon om oegentligheter utan bevis.

Vänder man på det så uttalandet "han erkänner lagbrott och bildbevis finns" är ju mer att se som falsk angivelse då jag inte kan utläsa något erkännande. Det innebär att skall man se juridiskt på det hela så är uttalandet ett större övertramp än fiskbilden.
        Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
        Nu även blog på gylta.blogspot.com
        Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Finns väl ingen lag mot att bjuda fisken på Öl efter fighten heller

Kommentera

-skåål säger jag bara ..
            Skämt o sido , visst kan c&r vara att föredra i vissa vatten efter vissa arter.
            Men att gå i taket för att EN gädda fångats och dödats och man gjort en "lustig" bild av en fin gädda??
            Iof en ganska roande tråd att läsa som bevisar att tänket är olika bland oss människor , vilket är tur på sätt o vis.
            Hur ska annars vissa kunna få ut sitt agg om alla tänkte och handlade lika.
            Nu tror ju inte jag att gäddan är speciellt hotad i den stora sjön Runn direkt , varvid jag tycker att reaktionen
            är roande att läsa om.
            Jag hade garanterat reagerat annorlunda om det varit en Mal från ex Emån eller liknande som publicerats.
            Men hallå det är ju EN fisk som kommer från ett ej hotat bestånd i en välreproducerande sjö.
            Bara mina tankar..

Kommentera

Herregud! Ni får det ju nästan att framstå som att det är nån som har mördat en människa. Släpp det där nu. Och tänk er alla 10000000 tals Gäddor som går till spillo varje år.

Kommentera

poppers man. av dina kommentarer att döma så är du inget fan av c&r själv? Jaja tillbaka till topicen.. Det är många som tar upp stora fiskar i runn varje år. Och av de sportfiskare jag känner som fiskar där.. Så tycker dom att snittvikten har minskat väldigt mycket de senaste åren.. Nu är det till och med svårt att få en gädda över 4kilo.. Det tror jag till stor del beror på tjuvfiske och folk som inte följer reglerna.. Vad är reglerna bra för när folk helt enkelt struntar i dom?

Kommentera

Ursprungligen postat av snusdennis Visa inlägg
                  poppers man. av dina kommentarer att döma så är du inget fan av c&r själv? Jaja tillbaka till topicen.. Det är många som tar upp stora fiskar i runn varje år. Och av de sportfiskare jag känner som fiskar där.. Så tycker dom att snittvikten har minskat väldigt mycket de senaste åren.. Nu är det till och med svårt att få en gädda över 4kilo.. Det tror jag till stor del beror på tjuvfiske och folk som inte följer reglerna.. Vad är reglerna bra för när folk helt enkelt struntar i dom?
                  Skulle det där vara ett försök till personangrepp? Du drar snabba och fel slutsattser.

Och vad vet du om snittvikt? Du är väll bara en 17 årig pojke om jag inte missminner.

Nu lämnar jag denna tråd för gott.
                  Senast ändrad av poppers man; 2012-01-08, 16:47.

Kommentera

Betänk en liten sak, om det är som du säger säger snusdennis att fiskens storlek minskat på senare år, hur många år har fiskare fiskat i vattnet ?? hur många år har C&R fisket varit på modet ??

Jag säger inte det har något samband men vem vet ????

Kommentera

Absolut inget personangrepp! Brukar vara lätt att se vilken sida man står på så att säga.. Men du är lite klurig.. Vad menar du med bara 17år? Bara för att jag är 17år så kan jag inget om mina hemvatten? Det där var lite kränkande!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X