FY FAN! Kan man bli annat än förbannad? Gädda @ Runn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FY FAN! Kan man bli annat än förbannad? Gädda @ Runn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag tog bort namnet på fotografen då det är helt emot FS regelverk att hänga ut någon på forumet.

Kommentera

Anledningen till att det är ok att klubba mindre fiskar är för att det är bra matstorlek, men det verkar inte du förstå fiske token. En så pass stor och gammal fisk är betydligt sämre att äta jämfört med en runt 1-2 kilo. Sen ska man alltid låta fler få chansen att kroka en sån där Madame

Kommentera

En gammelgädda lägger mycket ägg. Finns det nå mer att säga? Mer ägg = mer fisk. Mer C&R = mer fisk. Små gäddor är självklart också viktiga för ekosystemet.

Kommentera

Jo jag vet att dom små är godare än dom stora och att dom stora lägger mer ägg. MEN det jag hakar upp mig på är skaparen av denna tråden verkar tycka att det är mer "ok" att ta upp en liten än en stor. I MINA ögon så är dom lika mycket värda! Jag menar ingen ska säga något annorlunda beroende på om gäddan som jag tar upp är stor eller liten. Jag menar ur en personlig synpunkt. Inte ur storleksbegränsnings synpunkt. Det ska man ju ta hänsyn till.

Kommentera

Finns inget i länken som säger varför den bonkats, ta reda på det först och är det på felaktiga grunder ta gärna upp det, men om den bonkats för att den tex är skadad eller inte gick att återsätta så är startinlägget inget annat än skitsnack baserat på ingen ting.
            Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
            Nu även blog på gylta.blogspot.com
            Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Ursprungligen postat av hobbyfiske.se Visa inlägg
              Finns inget i länken som säger varför den bonkats, ta reda på det först och är det på felaktiga grunder ta gärna upp det, men om den bonkats för att den tex är skadad eller inte gick att återsätta så är startinlägget inget annat än skitsnack baserat på ingen ting.
              Om du kollar på bilden så ser du märken på huvudet/nacken...

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiske token Visa inlägg
                Jo jag vet att dom små är godare än dom stora och att dom stora lägger mer ägg. MEN det jag hakar upp mig på är skaparen av denna tråden verkar tycka att det är mer "ok" att ta upp en liten än en stor. I MINA ögon så är dom lika mycket värda! Jag menar ingen ska säga något annorlunda beroende på om gäddan som jag tar upp är stor eller liten. Jag menar ur en personlig synpunkt. Inte ur storleksbegränsnings synpunkt. Det ska man ju ta hänsyn till.

Jag förstår hur du tänker.. De större är helt klart viktigare för ekosystemet.. Men jag värderar också mindre gäddor lika högt. Släpper tillbaka allt jag fångar och tycker att alla gäddor ska få en chans att bli stora.. För mig är det inte ens ok att ta upp en liten gädda. Är rädd om mina gäddvatten och vill inte att det ska bli sämre fiske... Men det är vad jag tycker!

Kommentera

Inaveln gör sig påmind......

Kommentera

Ursprungligen postat av snusdennis Visa inlägg
                    tycker att alla gäddor ska få en chans att bli stora..
                    Störst chans har dem väl om man lämnar dem ifred helt?

Kommentera

Ursprungligen postat av Honkamaa Visa inlägg
                      Störst chans har dem väl om man lämnar dem ifred helt?

Jovisst! Men om man bonkar fiskarna så har de ju ingen chans alls..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X